۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷
کد خبر: 674453

تیم ملی کشورمان در سومین مسابقه مرحله مقدماتی جام جهانی عصر امروز و از ساعت ۲۰ در منامه با قضاوت والنتین کوالنکوف ازبکستانی میهمان تیم بحرین است.

قدس آنلاین: بحرین یکی از رقبای فوتبال ایران در سال‌های اخیر محسوب می‌شود که بازی با این تیم به خاطر اتفاقات مربوط به انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ کره – ژاپن از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار شده است. همان بازی که تیم کشورمان با یک تساوی راهی جام جهانی می‌شد ولی در کمال ناباوری با سه گل مغلوب بحرین شد تا از رسیدن به جام جهانی باز بماند. امشب هجدهمین تقابل رودرروی ایران و بحرین و بار دیگر در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی برگزار می‌شود.

بحرین تیمی است که در دهه‌های اخیر تبدیل به یکی از حریفان جدی و به اصطلاح فوتبالی‌ها گربه سیاه فوتبال ایران شده است و به خصوص این تیم در زمین خودش حریفی سر سخت برای تیم ملی کشورمان بوده است. از ۱۶ شهریور سال ۵۳ که تقریباً ۴۵ سال می‌شود تیم ملی ایران نتوانسته در منامه بحرین را شکست بدهد. هشت برد ایران در ۱۷ مسابقه قبلی یا در تهران بدست آمده یا در زمین بی‌طرف بوده است اما در منامه ماجرا کاملاً به سود حریف است. در ۶ مسابقه‌ای که در تاریخ دو تیم در کشور بحرین برگزار شده ایران چهار بار شکست خورده و دو بازی دیگر نیز مساوی شده است. و این زنگ خطری برای تیم ملی و البته مأموریتی دشوار برای ویلموتس که کاری را که کی روش، قطبی، دایی، طالبی، بلاژویچ و ایوانکوویچ  در بحرین نتوانستند انجام دهند به سرانجام خوش برساند.

*شاگرد کی روش رودرروی ایران

تیم ملی بحرین در حالی امشب میهمان تیم ملی کشورمان است که هدایت این تیم بر عهده هلیو سوسا سرمربی پرتغالی است که پس از جام ملت‌های آسیا هدایت بحرین را متقبل شد. سوسا در دوران حضور کارلوس کی روش در تیم‌های ملی جوانان و امید و بزرگسالان پرتغال دستیار او بود و سابقه شاگردی سرمربی سابق تیم ملی ایران را در کارنامه اش دارد. این مربی پرتغالی که تجربیات زیادی از آن دوران کسب کرده بدون شک با تفکراتی شبیه کی روش برای پیروزی و ارتقای جایگاهش در گروه رودرروی تیم ملی ایران قرار می‌گیرد. جالب است بدانید بحرین با هدایت این مربی چهار برد، دو تساوی و یک باخت داشته است. شکست بحرین مقابل آذربایجان در بازی دوستانه با نتیجه ۳ بر ۲ رقم خورد. هر چهار برد بحرین با این مربی هم با نتیجه یک بر صفر بوده است که به نوعی پیروزی‌های اقتصادی این مربی پرتغالی یادآور نتایج تیم ملی کشورمان با کارلوس کی روش است. بحرینی‌ها از دو بازی که پیش از این انجام داده‌اند صاحب یک پیروزی یک بر صفر مقابل کامبوج و یک تساوی یک بر یک برابر عراق شده اند و با چهار امتیاز در رده سوم گروه قرار گرفته اند. ارزشمندترین بازیکن بحرین، عبدالله یوسف هلال نام دارد که در تیم اسلاویا پراگ جمهوری چک به میدان می‌رود. بهترین گلزن بحرینی‌ها اسماعیل است که  ۳۳ سال سن دارد و تاکنون توانسته ۴۰ گل به ثمر برساند.

* شکستن طلسم منامه

اما تیم ملی کشورمان که در دو بازی ابتدایی خود نشان داد تیمی کاملاً هجومی است، اکنون در گام سوم مقابل تیمی قرار گرفته است با تفکرات دفاعی که در ضد حملات نیز زهردار نشان داده اند و تقابل با چنین تیمی بی گمان محک جدی برای ویلموتس و شاگردانش خواهد بود. پیروزی در این بازی علاوه بر اینکه جایگاه ایران را برای صعود از این مرحله مستحکم تر می‌کند، می‌تواند پایانی بر سال‌ها شکست ناپذیری بحرینی‌ها در منامه برابر ایران باشد و همه طرفداران تیم ملی کشورمان امیدوارند ویلموتس طلسم منامه را بشکند و به نوعی خاطرات تلخ فوتبالی کشورمان در بحرین پایان یابد. هر چند در سال‌های اخیر بحرین حسرت پیروزی بر فوتبال ایران دارد. آخرین برد بحرین مقابل ایران به آگوست ۲۰۰۹ و یک بازی دوستانه باز می‌گردد. پس از آن دیدار، ایران و بحرین چهار بار با هم روبه ‌رو شده‌اند که سه برد سهم ایران بوده و یک بازی به تساوی انجامیده است. ویلموتس در این بازی دژاگه را دراختیار نخواهد داشت، هر چند مرد بلژیکی نشان داده سورپرایزهایی بر روی نیمکت دارد که می‌توانند جای بازیکنان سرشناس تیم ملی را پر کنند مانند آنچه از محبی و مهرداد محمدی مقابل کامبوج دیدیم.

* ویلموتس: می‌خواهیم تاریخ را برعکس کنیم

مارک ویلموتس، سرمربی تیم ملی ظهر دوشنبه در نشست خبری پیش از دیدار مقابل بحرین عنوان کرد: ما دو بازی داشتیم و ۶ امتیاز کسب کردیم. هدفمان برنده شدن در بازی سوم است. وی ادامه داد: بحرین حریف سرسختی هست. ما فیلم بازی‌های این تیم را دیده‌ایم. بحرین سخت به حریف فرصت می‌دهد با این وجود سعی می‌کنیم برنده بازی باشیم. سرمربی تیم ملی در پاسخ به پرسش خبرنگار بحرینی که ایران در خارج از خانه بحرین را نبرده و ارزیابی‌اش از این مسابقه چیست؟ گفت: باید به حریف احترام بگذاریم ولی آمده‌ایم تاریخ را برعکس کنیم. بی‌گمان با تمرکز بالا به مصاف حریف می‌رویم و این بازیکنان هستند که تاریخ‌سازی می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.