وزیر خارجه قطر با اعلام اینکه دوحه رفتاری خصمانه از سوی تهران مشاهده نکرده است، گفت این کشور در پی کاهش تنش میان ایران و آمریکاست.

قطر: ما تاکنون هیچ رفتار خصمانه‌ای از ایران ندیده‌ایم

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، شیخ محمد بن عبد الرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر، تاکید کرد روابط میان دوحه و تهران مبتنی بر احترام متقابل است.

او در مراسم افتتاحیه نشست امنیت جهانی سال ۲۰۱۹ تحت عنوان «چالش‌های امنیتی در عصر اخبار فریبنده» که در دوحه پایتخت قطر برگزار شد، گفت: ما تاکنون هیچ رفتار خصمانه‌ای از ایران ندیده‌ایم و روابط میان ما بر احترام میان دو طرف استوار است. ما می‌خواهیم بحران و تنش میان ایران و آمریکا را کاهش دهیم.

وزیر خارجه قطر افزود: هجمه‌های رسانه‌ای و تبلیغات دروغ همواره به دنبال تلاش برای تاثیر بر سیاست‌ها و تغییر محیط است. قطر شبکه الجزیره را راه‌اندازی کرد؛ زیرا معتقد است که مردم کشورهای عربی نیاز دارند، اخبار درست را دریافت کنند.

شیخ محمد بن عبد الرحمن آل ثانی در بخشی دیگر از اظهاراتش اعلام کرد: حمایت قطر از مصر در سال‌های انقلاب از طریق شورای نظامی آن کشور صورت می‌گرفت. قطر از جبهة النصره و اخوان‌المسلمین حمایت نمی‌کند.

او در ادامه گفت: قطر از حماس به عنوان یک جنبش حمایت نمی‌کند؛ بلکه به عنوان گروهی که مسئولیت مدیریت امور در غزه را بر عهده دارد، حمایت می‌کند. ما نمی‌خواهیم به حمایت خود از غزه پایان دهیم. ما از طریق راه‌های شفاف و مستقیم از خانواده‌ها در غزه حمایت می‌کنیم. اگر خواهان صلح واقعی و عادلانه هستیم اشغالگری اسرائیل باید پایان یابد.

شیخ محمد آل ثانی در ادامه اظهارات خود در این نشست اعلام کرد: ما نگرانی‌های ترکیه در خصوص امنیت در مرزهای آن را درک و از جنگ این کشور علیه تروریسم حمایت می‌کنیم. ترکیه مدت‌هاست درباره تهدیدات تروریستی در مرزها هشدار داده است؛ اما هیچ طرفی توجه نکرد. ما هیچ تخلفی از جانب ترکیه ندیدیم، موضوع به کُردها مربوط نمی‌شود. این عملیات کردها را هدف قرار نمی‌دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.