رئیس سازمان حج و زیارت خراسان رضوی گفت: پذیرایی از زائران در دهه آخر صفر در شهر مشهد ، یک امر دولتی نیست و به یک همت ملی و مردمی نیاز دارد .

پذیرایی از زائران دهه آخر صفر همت ملی و مردمی نیاز دارد

جواد شاد در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: استانداری خراسان رضوی برای پذیرایی از زائران دهه آخر صفر ستاد ویژه ای را تشکیل داده است.

وی تصریح کرد: بر مبنای ماموریت های این ستاد، امسال اسکان و پذیرایی ۱۲هزار زائر پیاده امام رضا(ع)  در شهر مقدس مشهد به سازمان حج و زیارت استان محول شده است که در مدارسی که معرفی خواهند شد اسکان  و پذیرایی خواهند شد. 

شاد بیان داشت: فرهنگ میزبانی از زائران مراسم اربعین در کشور عراق که بر اساس پشتوانه مردمی صورت می گیرد  و دولت به جز تامین امنیت اقدام دیگری را انجام نمی دهد، باید به عنوان یک الگو در استان خراسان رضوی و شهر مقدس مشهد نیز مورد توجه قرار بگیرد و همان طور که مردم این کشور درب های منازل خود را به روی زائران سید الشهداء باز می کنند، مردم مشهد نیز هر کسی به اندازه وسع و توانی که در موارد مختلف از جمله اسکان، تغذیه ،خدمات،  وسیله نقلیه و موارد مشابه در اختیار دارد از زائران امام رئوف پذیرایی کند .

رئیس سازمان حج و زیارت استان خراسان رضوی با بیان اینکه مردم مشهد همه خادم  الرضا هستند، افزود: پذیرایی از زائران در دهه آخر صفر در شهر مشهد ، یک امر دولتی نیست بلکه یک همت ملی و مردمی نیاز دارد و به تدریج باید این مراسم به سمتی سوق داده شود که  دولت و حاکمیت تنها  نقش تسهیلگری را برعهده داشته باشند.

شاد ادامه داد: از طرفی دهه پایانی ماه صفر فرصتی را فراهم می کند که مردم و بویژه شهروندان مشهدی با بسیج کردن امکانات خود به منظور پذیرایی از زائران امام رضا(ع)  ادای دین خودشان را به ساحت این امام ارائه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.