خراسان شمالی- مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت : تا پایان شش ماه نخست سال جاری برای اجرای طرح های مدیریت منابع آب استان بیش ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده است.

بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای مدیریت منابع آب خراسان شمالی تصویب شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از مدیریت روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی، مهندس سید عقیل مرتضوی گفت: بیش از ۷۵میلیارد تومان اعتبار از اعتبارات مصوب سال مالی گذشته نیز در شش ماه نخست سال جاری برای طرح های عمرانی مدیریت منابع آب استان هزینه شده است.

وی علاج بخشی سد بیدواز، آغاز عملیارت اجرایی سد دربند، تکمیل عملیات اجرایی سد و شبکه آبیاری چندیر و سومبار و سد گلمندره و همچنین احداث آبگیر شناور موقت آبرسانی به شهر بجنورد، بند انحرافی و کانال انتقال آب کوشکی ترکمن از مهمترین طرح های مدیریت منابع آب در دست اجرای شرکت برشمرد.

وی گفت: در نیمه نخست سال جاری ۱۲۹۴ مورد تخلف در حریم و بستر رودخانه های استان شناسایی و برای ۹۱۴ متخلف اخطاریه صادر شده است.

وی افزود: در این مدت بیش از ۲۹ هکتار از بستر رودخانه ها آزادسازی و بیش از ۲۷ کیلومتر از مسیل ها و رودخانه های مهم لایروبی و بازگشایی شده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: انسداد ۳۷ حلقه چاه غیر مجاز و جلوگیری از اضافه برداشت ۱۵۷ حلقه چاه در نیمه نخست امسال ، صرفه جویی بیش از هشت میلیون و ۴۵۰ هزار متر مکعب را به همراه داشته است.

به گفته وی، از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه بیش از ۲۵۵ میلیون متر مکعب آب وارد سدهای استان شده و بیش از ۲۱۶ میلیون متر مکعب آب نیز با اهداف مختلف کشاورزی، شرب، صنعت و مدیریت و کنترل سیلابهای بهاره از مخازن سدهای استان رها سازی شده است.

مخازن سدهای استان در مجموع توان ذخیره سازی بیش از ۲۳۴میلیون متر مکعب آب را دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.