خراسان شمالی- مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: هم‌اکنون ۱۸۰ کودک یتیم و نیازمند تحت حمایت این نهاد فاقد حامی هستند.

۱۸۰ کودک یتیم در خراسان شمالی فاقد حامی است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از سایت خبری کمیته امداد، مجید الهی راد با اعلام اینکه هم‌اکنون حدود شش هزار و ۶۹ کودک یتیم و نیازمند تحت حمایت این نهاد قرار دارند، افزود: این کودکان به دلیل نداشتن سرپرست و یا سرپرست نیازمند، بیمار، ازکارافتاده و یا زندانی تحت حمایت‌های طرح اکرام ایتام و محسنین این نهاد قرار دارند.

الهی راد با اشاره به همکاری ۲۴ هزار و ۳۰۷ حامی با کمیته امداد استان، ادامه داد: از مجموع حامیان این کودکان، هشت هزار و ۳۲ حامی از خیران این استان و بقیه هم خارج از استان زندگی می‌کنند.

وی یادآور شد: حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین استان خراسان شمالی در شش‌ماهه سال جاری ۱۱ میلیارد و ۸۰ میلیون تومان به فرزندان معنوی خود کمک کردند که نسبت به مدت مشابه با رشد ۱۲ درصدی همراه شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان سرانه پرداختی به هر یتیم توسط یک حامی را ۵۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: در کنار مبالغ نقدی پرداختی، این حامیان به مناسبت‌های مختلف از قبیل اعیاد، تولد، شروع سال تحصیلی و ... کمک‌های غیر نقدی نیز در قالب پوشاک و لوازم‌التحریر و دیگر هدایا به یتیمان اهدا می‌کنند.

وی اظهار داشت: همچنین حامیان، خانواده این یتیمان را نیز در قالب خرید لوازم زندگی و ساخت مسکن موردحمایت قرار می‌دهند به‌طوری‌که هم‌اینک طرح احداث مسکن ایتام با مشارکت حامیان انجام می‌شود.

وی افزود: در کنار حمایت‌های حامیان، کمیته امداد استان نیز حمایت‌های خود را در قالب پرداخت مستمری ماهیانه به خانواده‌های یتیم به همراه حمایت‌های تحصیلی ارائه می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.