کرمان- در پی اظهارات یکی از اعضای شورای شهر کرمان در جلسه علنی ۲۲ مهرماه شورای شهر کرمان در خصوص دیر رسیدن آمبولانس بر بالین بیماری با ایست قلبی و فوت این شخص، رییس اورژانس کرمان پاسخی را ارائه داد.

ماجرای دیر رسیدن اورژانس کرمان از شایعه تا واقعیت/اظهارات عضو شورای شهر تکذیب شد

به گزارش قدس آنلاین؛  محمد صابری رییس اورژانس کرمان در این خصوص گفت: در کلیپ مورد نظر زمان رسیدن آمبولانس ۳۳ دقیقه ذکر شده در صورتیکه از زمان تماس با اورژانس تا زمان رسیدن به بالین بیمار دقیقا ۱۲ دقیقه و ۶ ثانیه طول کشیده است.

وی ادامه داد: در این کلیپ ادعا می شود دو فرد پزشک بر بالین بیمار بوده و انتظار می رود که افراد مورد نظر را معرفی تا پزشک بودن افراد مشخص و مطالب بیان شده از سوی آنها از لحاظ علمی و کارشناسی مورد بررسی قرار گیرد و مهمترین اقدام در عمل احیا برای فردی با ارست قلبی ماساژ قلبی است که در صورت پزشک بودن، این دو فرد قطعا باید در این خصوص کمک موثری کرده باشند.

رییس اورژانس کرمان افزود: در این کلیپ ادعا می شودکه اگر آمبولانس زودتر رسیده بود قطعا فرد مورد نظر زنده بود در حالی که این ادعا غیر واقع بوده و باز گرداندن حیات به فردی با سابقه بیماری قلبی چندان موفقیت آمیز نیست و در این مورد تیم فوریت های پزشکی به مدت ۲۴ دقیقه بر بالین بیمار اقدمات پیشرفته احیا را انجام دادند که متاسفانه موفقیت آمیز نبوده است.

وی با اشاره به اظهارات مطرح شده در این کلیپ گفت: فرد بیان کننده در این خصوص باید پاسخگو باشد زیرا در پیشرفته ترین مراکز درمانی هم احیای قلبی و باز گرداندن حیات به فردی با سابقه بیماری قلبی جدی و بیماریهای زمینه ای چندان موفقیت آمیز نیست.

صابری اظهار کرد: در این کلیپ ادعا می شود آمبولانس اعزامی فاقد تجهیزات لازم بوده در صورتی که این آمبولانس دارای تجهیزات پزشکی پیشرفته و مورد نیاز و مجهز به تجهیزاتی در خصوص اجرای طرح کشوری ۲۴۷ (مخصوص بیماران قلبی) است و همچنین تیم همراه این آمبولانس تکنسین های دارای تحصیلات آکادمیک، آموزش دیده و ماهر بوده اند.

وی تصریح کرد: در خصوص مطالب بیان شده در کلیپ با فرد مورد نظر تماس تلفنی برقرار شده و اظهار می دارد که قصدش زیر سوال بردن اورژانس نبوده و بلکه درخواست احداث و راه اندازی یک پایگاه دائمی در محل مورد نظر(مسجد صاحب الزمان(عج)) را دارد که این مطلب کاملا غیر کارشناسی است زیرا در مکان مورد نظر تنها در آخر هفته بویژه عصر روزهای پنج شنبه و در مراسمات ویژه در طول هفته شلوغی جمعیت وجود دارد و در اکثر این مراسمات اورژانس حضور دارد. لذا استقرار پایگاه دائمی در این محل غیر کارشناسی می باشد.

رییس اورژانس کرمان اعلام کرد: با توجه به مطالب فوق که تمامی آنها مستند و مکالمات ضبط شده و در سیستم اورژانس کرمان موجود و قابل بررسی می باشد این اظهارات عضو شورای شهر کرمان کاملا کذب محض بوده و اینگونه صحبت های غیرکارشناسی قطعا باعث نگرانی شهروندان گرامی و کاهش انگیزه در همکاران خدوم اورژانس شده که بصورت شبانه روزی در حال ارائه خدمات درمانی به هم استانی های عزیز می باشند و انتظار می رود به  دنبال نشر مطالب غیر واقع و غیر کارشناسی و کاملا کذب بطور رسمی از مردم و پرسنل اورژانس عذرخواهی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.