Oppo نیز اولین دوربین تحت نمایشگر را معرفی کرد که راه حل کامل‌تر و بهتری است زیرا نه تنها مشکلات را از بین می‌برد بلکه عملاً نحوه استفاده مردم از دوربین را بهبود می‌بخشد.

با اولین گوشی با دوربین‌ تحت نمایشگر آشنا شوید  +عکس

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، Oppo اولین دوربین تحت نمایشگر را معرفی کرد که راه حل کامل‌تر و بهتری است زیرا نه تنها مشکلات فعلی را از بین می‌برد بلکه عملاً نحوه استفاده مردم از دوربین را بهبود می‌بخشد.

ابتدا حفره‌ها و سوراخ‌های پانچی شکل یک حالت ناخوشایند بود که صفحه نمایش و UI گوشی را مختل می‌کند، مردم در نظرسنجی‌های قبلی روشن کرده‌اند که آنها یک گزینه محبوب برای کاربران نیستند.

سپس پاپ آپ‌ها و فلیپ یو پی اس‌ها به وجود آمدند که هر دو از آنها یک طراحی تمام صفحه را برای کاربران فراهم می‌کنند، مکانیزم پاپ آپ در داخل گوشی بیشتر از یک ماژول دوربین ساده باتری را مصرف کرده است و می‌تواند ریسک خراب شدن بسیار بیشتری در بلند مدت نسبت به یک دوربین ساده داشته باشد.

Flip-ups ها مزیت این را دارند که دوربین اصلی (و سنسور بزرگ و اپتیک با کیفیت بالا) را به سمت جلو هدایت کند و از جهاتی بهترین دوربین‌های خودی در بازار، فلیپ‌ها هستند، هر چند نگرانی در مورد دوام بخش متحرک وجود دارد.

این به این معناست که دوربین‌های پاپ آپ ممکن است عمر طولانی‌تری از فلاپی‌ها داشته باشند چرا که آنها اغلب بر روی یک ماژول نصب می‌شوند، بنابراین فشار کمتی نسبت به فیلیپ‌ها روی آن است.

دوربین زیر نمایشگر فضای زیادی نگرفته است و دارای قطعات متحرک نیست؛ فقط ممکن است که فوکوس خودکار در آن عملی نشود (که اکثر دوربین‌های سلفی این خصیصه را ندارند)، اما به ظاهر گوشی کمک زیادی می‌کند.

با این حال، بهتر است که احساسات کاربران هم برآورده شود، مغز انسان به دنبال چهره ها می‌گردد، بنابراین تمرکز کردن برای تماس‌های ویدئویی در صفحه نمایش و دوربین، دقت بیشتری لازم است.

طراحی Oppo دوربین را در وسط ردیف بالای صفحه قرار می‌دهد، این مکان بدی برای شروع یک محصول نسل اول نیست. با این حال، حسگر اثر انگشت هم در صفحه نمایش نزدیک به مرکز صفحه قرار می گیرد اما باز هم توسعۀ این تکنولوژی کار ساده‌ای نیست و هنوز در شروع آن هستیم، Oppo نیز هشدار داد که اولین دوربین‌های تحت صفحه نمایش بهترین کیفیت تصویر را ندارد، هنوز هیچ نمونه تصویری از این دوربین به بیرون نیامده و معلوم نیست کیفیت آن در چه حدی است.

اما تا آن زمان، شما کدام را ترجیح می‌دهید، دوربین زیر صفحه نمایش، با کیفیت پایین تر یا پاپ آپ، حفره‌ای، پانچی و یا Flip-ups ها را؟!

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.