ایلام- رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان ایلام گفت: تمامی نقاط استان ایلام از خدمات مدارس استثتایی برخوردار هستند.

تمام نقاط استان از خدمات مدارس استثنایی بهره مند هستند

به گزارش قدس آنلاین، سید محمد موسوی امروز درآیین نکوداشت روز جهانی نابینایان(عصای سفید) و در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در حال حاضر  ۷۸۱ دانش آموز استثنایی در ۱۰۷ کلاس درس و در ۱۷ مدرسه ساماندهی شده اند.

وی با بیان اینکه ایجاد فضای ذهنی در خبرنگاران و رسانه ها بسیار اهمیت داشته و امروز بر این اساس سعی شد که این مهم در مدرسه استثنایی ایلام محقق شود تا خبرنگاران بتواند به راحتی شرایط ما و خدمات را منتقل و منعکس کنند، افزود: خوشبختانه تجهیز مدارس استثنایی استان ایلام از اولویت‌هایی بود که محقق گردیده که جای تقدیر دارد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان با اشاره به اینکه علاوه بر تمام کارهای آموزش و پرورش عادی توانبخشی این دانش آموزان و همچنین طرح سنجش را نیز عهده دار است، یادآور شد: اداره آموزش و پرورش استثنایی یکی از ادارات زیر نظر اداره کل آموزش و پرورش است که از اختیار مالی و مدیریتی برخوردار نیست.

موسوی گفت: برای انجام فعالیت ها بر هیچ کس منت نداریم اما برای رسیدن به نقطه ی مطلوب تمام مدیران مدارس و مجموعه ی همکاران ما تلاش و همکاری کرده اند.

 وی با بیان اینکه تمام خدمات درمانی(بستری، جراحی، گفتار درمانی، کار درمانی...) دانش آموزان استثنایی رایگان است، بیان داشت: در حال حاضر دانش آموزان استثنایی در ۱۰۷ کلاس درس و در ۱۷ مدرسه ساماندهی شده اند

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان یادآور شد: مدارس استان از سال ۶۸ ساخته شده اند اما در دوره جدید، بهسازی، نوسازی تاسیسات و زیباسازی این مدارس در دستور کار قرار گرفت و به خوبی به سرانجام رسید.

سید محمد موسوی با اشاره به توسعه تجهیز و ساخت مدارس استثنایی در استان، افزود: بیش از دو میلیارد تومان در زمینه وسایل آموزشی و هوشمند سازی مدارس هزینه شده است که با بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی و خیرین و با تلاش همکاران  این اداره صورت گرفته است.

وی گفت: یک مدرسه استثنایی در استان ایلام با بیش از ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار توسط خیرین در حال ساخت است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان  با اشاره به رابطه ی بسیار خوبی که با خیرین داریم، یادآور شد: بودجه ما از صفر در سال ۹۳ به ۶ میلیارد تومان در سال ۹۸ رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.