البرز- رییس کل دادگستری استان البرز از آغاز دادرسی الکترونیکی دراستان البرز در آینده نزدیک به عنوان دومین استان پیشرو کشور در این زمینه خبر داد.

آغاز دادرسی الکترونیکی در استان البرز

به گزارش قدس آنلاین حسین فاضلی هریکوندی صبح امروز سه شنبه در چهارمین نشست شورای مدیران دادگستری استان که در ندامتگاه فردیس برگزار شد اظهار کرد: دادرسی الکترونیکی پس از طی مراحل آزمایشی طی چند روز آینده در استان اجرایی خواهد شد و علاوه بر آن حکم به اجرای مجازات حبس از طریق حضور در محدوده مکانی مشخص تحت نظارت سامانه‌های الکترونیکی انجام می‌شود.

وی بر ضرورت اتخاذ تدابیر ویژه در استان برای اجرای «دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها» تاکید کرد و با برشمردن برخی اقدامات برای اجرا این دستورالعمل گفت: در راستای ماده ۲ این دستورالعمل در خصوص صدور قرارهای تامین کیفری، در استان البرز دادستان کرج و معاونان وی و در شهرستان‌ها کلیه دادستان‌ها در خصوص بازداشت‌های موقت شخصا اظهار نظر می‌کنند.

 فاضلی ادامه داد: همچنین در قرارهای تامین کیفری از نوع کفالت و وثیقه به نحوی اقدام شود که تامین پذیرفته شده و از بازداشت شدن متهم خودداری شود.

وی همچنین خواستار اجتناب از سختگیری در مواردی شد که ارزش اسمی سند بسیار بالاتر از مبلغ وثیقه است و گفت: در راستای ماده ۷ این دستورالعمل قضات محاکم و تجدیدنظر تلاش کنند از نهادهای ارفاقی استفاده کنند.

رییس کل ددگستری استان البرز همچنین با تاکید بر اینکه در پرونده‌های اعسار نباید وقت رسیدگی بیش از دو ماه باشد بر رعایت حقوق متهم در این زمینه تاکید کرد و گفت: در پرونده زندانیان مهریه نیز خلاهای قانونی داریم ولی از آنجایی که یکی از مباحث مورد تاکید مراجع عظام تقلید است باید از ادامه بازداشت فردی که تمکن مالی وی ثابت نشده خودداری کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.