همدان- مدیرکل امور بانوان استانداری همدان با تاکید بر توسعه صندوق خُرد زنان روستایی گفت: این صندوق کمک موثری به اشتغال و درآمدزایی بانوان می‌کند.

صندوق خُرد زنان روستایی کمک موثری به اشتغال و درآمدزایی بانوان می‌کند

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین ربیعه علی محمدی مدیرکل امور بانوان استانداری همدان صبح  سه‌شنبه در آیین روز جهانی زنان روستایی و عشایری اظهارکرد: توسعه روستایی در گرو توجه به نقش زنان روستایی است و این قشر از جامعه باید در دسترسی به منابع روستایی و در زمینه آموزش و اشتغال که از مصادیق توسعه شناخته می شود به صورت برابر مشارکت داشته باشند.

وی با تاکید بر پشتیبانی از زنان روستایی به عنوان تولیدکنندگان و مشارکت کنندگان مهم جامعه اظهار داشت: اولویت خاص آنها دسترسی به تمامی امکانات فرهنگی، اجتماعی و بهزیستی است.

علیمحمدی با بیان اینکه بیمه اجتماعی مربوط به دریافت بازنشستگی و مستمری برای بازماندگان است اظهار داشت: با توجه به اهمیت بیمه در دوران پیری و بازنشستگی، است که هنوز روستاییان، عشایر و کشاورزان به  دلیل آشنا نبودن با فرهنگ بیمه ، از ثبت نام بیمه اجتماعی خودداری می‌کنند.

وی افزود: زنان روستایی، عشایری و کشاورز در رده سنی بین  ۱۸ تا ۵۰  سال با در دست داشتن یک قطعه عکس، شناسنامه و کارت ملی خود و افراد تحت تکفل، با مراجعه به یکی از کارگزاری‌های مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان، می‌توانند خود را بیمه کنند.

وی خاطرنشان کرد: عشایر ، روستاییان و کشاورزان با پرداخت ماهانه ۲۲۵ تا ۵۵۰ هزار ریال حق بیمه زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می گیرند.

رییس اداره ترویج جهاد کشاورزی شهرستان همدان نیز گفت: به مناسبت روز جهانی زن روستایی و عشایر برنامه پاسداشت با حضور اعضای صندوق های خرد زنان روستایی برگزار شده است.

علی جمشیدنیا اظهار داشت: در شهرستان همدان هشت صندوق خرد زنان روستایی با ۲۹۵ نفر عضو فعال است که  سرمایه اولیه صندوق ها ۶۰ میلیون تومان بوده که ۹۰ میلیون تومان تهسیلات کم بهره دراختیار این صندوق ها قرار گرفته که در زمینه بسته بندی مواد غذایی وکارهای صنایع دستی درحال فعالیت هستند.

وی هدف ما این است با انجام برنامه های ترویجی وکارگاهها که داریم این صندوقها را به تدریج افزایش بدهیم تا بانوان توانمند شوند و در کنارهمسرانشان هم علاوه براینکه کمک به معیشت واقتصادخانواده وکمتر متکی به همسرانشان باشند وخودشان هم در زمینه مسائل اقتصادی توانمند شوند

وی گفت : در کارگاه طبخ غذاهای سنتی وماهی که بانوان روستایی از لحاظ طبخ غذا به توانمندی برسندونوع غذای سنتی که روستا ها می پختند یه مقدار تغییرات ایجا کنند که باب طب خانوادها باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.