همدان- مدیرکل بهزیستی استان گفت: مراسم روز جهانی عصای سفید به همت انجمن نابینایان ، واعضای شورای شهر و جمعی از مسئولین در تالار فجر همدان برگزار شد .

معلولین و نابینان دنبال ترحم نیستند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین حمید رضا الوند مدیرکل بهزیستی استان ظهر سه شنبه درتالار فجر همدان  ضمن قرائت پیام معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در مورد روز نابینایان گفت : خوشبختانه اولین جلسه شورای نظارتی اجرای قانون جامع حمایت از حقوق معلولان با حضور معاون اول رئیس جمهور ؛ وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی کشور برگزار گردید و در این جلسه مقرر گردید عواید حاصل از حذف یارانه دهک های بالا به اجرای این قانون اختصاص یابد و این نوید بخش اتفاقات خوب برای معلولان خواهد بود .

الوند گفت : در استان همدان نیز رویکرد اجتماعی در مجموعه استانداری همفکر ما شده و با انتصاب دستیار ویژه و مشاور استاندار در امور افراد دارای معلولیت توسط استاندار محترم و آینده نزدیک می توان شاهد پیشبرد برنامه هایی در جهت مرتفع ساختن مشکلات معلولان در استان بود .

وی افزود : انجام برنامه های غربالگری ژنتیک ، بینایی و شنوایی گامی است در جهت پیشگیری از تولد نوزادان معلول و شناسایی افراد نیازمند مداخله در مشکلات بینایی و شنوایی ، لذا گسترش این برنامه ها در کنار برنامه آگاهسازی پیشگیری از معلولیتها در دستور کار سازمان قرار گرفته است .

الوند بیان کرد : کسب رتبه های برتر در کنکور سراسری ، طی مدارج علمی ، کسب عناوین برتر ورزشی و ... توسط معلولین و نابینایان بیانگر توانمندی آنها و نمونه عینی تلاش آنها در جهت گذشتن از محدودیت های ظاهری است .

مدیرکل بهزیستی استان گفت : معلولین و نابینان دنبال ترحم نیستند و انتظار داریم مردم آنها را با توانمندی های آنها ببینند .

بادامی نجات عضو هیئت رئیسه شورای شهر نیز گفت : مصوبه ۱۰ ماده ای در شورای شهر تنظیم شده که با اجرا شدن آن بخش قابل توجهی از مشکلات معلولان مرتفع خواهد شد .

وی افزود : تأسیس فرهنگسرای ویژه معلولین ، پارک ویژه معلولین ، مناسب سازی معابر شهری و .... از جمله اقداماتی است که در این مصوبه گنجانده شده و خوشبختانه اصلاح و مناسب سازی معابر سطح شهر همدان به همت شهرداری آغاز شده است .

در انتهای این مراسم از نابینایان موفق با اهداء لوح تقدیر و هدایا تقدیر بعمل آمد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.