رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: در حوزه ریلی با توجه به افزایش ۴۸ درصدی صندلی قطارها،‌ تردد زائران ۵۰ درصد افزایش داشته است.

هیچ مسألۀ امنیتی در مرز شلمچه و چذابه نداشته‌ایم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، سردار محمد شرفی در حاشیه بازدید از مرز چذابه در تشریح این خبر ‌اظهار داشت: نیروی انتظامی ۵ فصل کاری برای مأموریت اربعین حسینی دارد که اولین موضوع بحث امنیت مرزبانی و دیپلماسی مرزی بود که به عهده مرزبانان عزیز بوده، دوم کنترل جمعیت در لایه های ورودی و خروجی پایانه‌ها است که بر عهده یگان وی‍ژه انجام پذیرفته، فصل سوم در خصوص تامین امنیت محورهای مواصلاتی بود که توسط پلیس پیشگیری انجام شده، فصل چهارم مربوط به ترافیک بوده که توسط راهنمایی و رانندگی کنترل می شود و فصل پنجم خدمات انتظامی بوده که مربوط به اقداماتی همچون گذرنامه، پیشگیری و کشف جرم که توسط پلیس‌های تخصصی انجام گرفته و تمامی این ماموریت ها تا کنون به بهترین نحو ممکن انجام شده است.

وی افزود: در موضوع اربعین ۲ ماموریت راهبردی نیز در حیطه پلیس پیشگیری تعریف شده که یکی در بحث مدیریت لایه به لایه جمعیت و زوار از مبدأ تا مقصد بوده و دیگری تامین امنیت در محورهای موصلاتی با ۱۷۵ توقفگاه پیش بینی شده با ۴۰۰ هزار نفر ظرفیت و ۸۰ ایستگاه ثابت و سیار برای کنترل امنیت زائران حدود یک هزار و ۶۰۰ واحد گشت انتظامی به صورت شبانه روزی ساماندهی شده‌اند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به اینکه در شبکه ریلی و هوایی تمهیدات وی‍ژه‌ای اندیشیده شده است،‌ بیان داشت: در حوزه ریلی با توجه به افزایش ۴۸ درصدی صندلی قطارها،‌ تردد زائران ۵۰ درصد افزایش داشته است.

سردار شرفی ادامه داد: مرزهای شلمچه و چذابه تا امروز هیچ مسئله امنیتی نداشته و نظم و امنیت بسیار خوبی برقرار است.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه امروز تردد رفت و برگشت زائران برابری داشته، تصریح کرد:‌ پلیس پیشگیری و سایر بخش‌های نیروی انتظامی از امروز طرح های خود را در مسیر بازگشت زائران برنامه ریزی و اجرا خواهند کرد.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه پلیس پیشگیری برای بازگشت زائران در ۵ حوزه برنامه ریزی کرده، تصریح کرد: کنترل ورود زائران در پایانه ها، ‌فعال سازی گیت‌ها،‌ افزایش ایکس ری با تناسب جمعیت، افزایش تجهیزات مربوط به خنثی سازی بمب و اجرای طرح های انتظام بخشی همانند برخورد با سد معبر، ‌تکدی گری و یا هر مانعی که در تسهیل تردد خلل ایجاد کند، آن را برطرف خواهند کرد.

سردار شرفی بیان داشت:‌یکی از مؤلفه‌های اثرگذار در منزلت هر سازمان خود عرضه گری آن ارگان است که در نیروی انتظامی برعهده معاونت اجتماعی است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه معاونت اجتماعی در نیروی انتظامی نقش بسیار حساس و فوق العاده ای دارد، اظهار داشت:‌ اقدامات معاونت اجتماعی در حوزه خبر،‌مستندسازی،‌ اطلاع رسانی و آگاه سازی به مردم از جمله کارهای ارزشمندی است که موجب افزایش منزلت پلیس می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.