رییس سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا توضیحاتی را در خصوص افزایش سن سربازی و مدت زمان ارسال کارت‌های معافیت و پایان خدمت اعلام کرد.

واکنش رییس سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا به مطرح شدن موضوع افزایش سن سربازی

قدس آنلاین: سردار تقی مهری (رییس سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا) در گفت‌وگو با ایلنا درباره برخی اظهارات درباره افزایش سن سربازی گفت: قانون تکلیف را در خصوص سربازی مشخص کرده است، برابر قانون تمام افراد ذکور ایرانی که به سن ۱۸ سال می‌رسند، تکلیف خدمت سربازی‌شان را باید مشخص کنند بنابراین کسی که ۱۸ سال آن تمام شد و وارد سن ۱۹ سالگی شد، باید تکلیف سربازی خود را مشخص کند.

وی با بیان اینکه جوان ۱۹ ساله از ابتدای سن ۱۹ سالگی به عنوان مشمول حساب می‌شود، ادامه داد: قانون‌گذار به افرادی که در حال تحصیل هستند، نیز یکسال مهلت داده است تا در خصوص وضعیت سربازی تعیین‌تکلیف کند، بنابراین کسی که مشمول و در حال تحصیل است به محض اینکه سن ۲۰ سالش تمام شد، چنانچه معافیت تحصیلی نداشته باشد به عنوان مشمول غایب محسوب می‌شود. بنابراین هیچ ضرورتی برای تغییر قانون وجود ندارد.

رییس سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا درباره تاخیر در صدور کارت‌های سربازی و یا معافیت گفت: خوشبختانه برای صدور کارت پایان خدمت هوشمند و یا معافیت‌ها در کشورمان هیچ مشکلی نداریم و با برنامه‌ریزی که صورت گرفته از زمانی که فردی خدمت سربازی‌اش در یگان‌های نیروهای مسلح از جمله ارتش، سپاه پاسداران، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و نیروی انتظامی به پایان برسد و در سامانه پایان خدمت خود را ثبت کند، حداکثر بعد از ۱۵ روز از طریق پست به آدرس پستی فرد مشمول ارسال می‌شود.

سردار مهری تصریح کرد: در خصوص معافیت‌ها نیز همین‌گونه است افرادی که همه مراحل را طی‌ کرده‌اند و از طریق سامانه نیز اقدام کرده‌اند، حداقل ظرف مدت ۱۵ روز کارت معافیت در اختیار آنها قرار می‌گیرد. ما در صدور کارت پایان خدمت و معافیت‌ها هیچ مشکلی نداریم و چنانچه با تاخیر مواجه باشیم، ممکن است یا آدرس اشتباه ثبت شده باشد یا برخی از مدارک و مستنداتی که باید ارائه می‌شد، ارائه نشده باشد.

وی درباره کارت‌های جعلی گفت: با تمهیدات امنیتی و لایه‌های امنیتی که برای صدور کارت پایان خدمت هوشمند و معافیت‌ها در نیروی انتظامی پیش‌بینی شده است دسیسه، جعل و مخدوش کردن کارت‌ها به حداقل رسیده است و ما تاکنون شاهد آن نبوده‌ایم.

رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا درباره تعویض کارت‌های پایان خدمت قدیمی و تبدیل آنها به کارت پایان خدمت هوشمند تصریح کرد: از سال ۱۳۹۰ که قانون وظیفه عمومی در مجلس شورای اسلامی تصویب، ابلاغ و اجرایی شده است، همه افرادی که دارای کارت پایان خدمت در نیروهای مسلح بودند، باید مراجعه کرده و برای تعویض آن اقدام می‌کردند.

وی ادامه داد: چنانچه افرادی که دارای کارت‌های پایان خدمت قدیمی هستند و اقدامی در خصوص تعویض آن نکرده‌اند، باید به یگان‌های مربوطه مراجعه کرده و گواهی اخذ کنند تا برای آنها نیز کارت پایان خدمت هوشمند صادر شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.