دهه آخر صفر سال گذشته به بیش از ۱۲۰ هزار نفر از زائران پیاده امام رضا(ع) خدمات رفاهی ازجمله اسکان و تغذیه در مجتمع فرهنگی میقات‌الرضا(ع) ارائه گردید.

پیش‌بینی میزبانی از ۱۵۰ هزار نفر زائر در دهه آخر صفر

سید محمود تشکری رئیس هیئت مدیره مجتمع فرهنگی میقات‌الرضا(ع) با بیان این مطلب در نشستی رسانه ای با خبرنگان گفت: در دهه آخر صفر سال گذشته ۱۲۰ هزار نفر از زوار پیاده آقا را خدمت رسانی کردیم که برای امسال میزبانی از بیش از ۱۵۰ هزار نفر را پیش‌بینی کرده‌ایم ضمن اینکه پذیرش‌ زوار پیاده تا شب رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) تکمیل شده است که آمار آنها بالغ بر ۱۰۰ کاروان ۵۰ تا ۱۸۰۰ نفره است. 

وی ادامه داد: بیشترین تعداد زوار مربوط به کاروان بانوان نیشابوری است که تعداد ۱۸۰۰ نفر را شامل می شوند که خادمان مجتمع میقات الرضا(ع) چند سالی می شود افتخار میزبانی از آنها را بر عهده دارند.
وی با اشاره به این مطلب که فعالیت و خدمت رسانی به زوار پیاده امام رضا (ع) در مجتمع فرهنگی میقات الرضا(ع) فقط محدود به دهه آخر صفر نمی شود اظهار داشت: این مجتمع در طول سال دایر است و به زوار پیاده ای که قصد سفر به شهر مشهد را دارند در کیلومتر ۲۳ جاده قدیم مشهد به شهر ملک آباد خدمات رسانی می کنند طوری که به جز ایام دهه آخر صفر چیزی در حدود ۲۵ هزار زائر در مجتمع فرهنگی میقات الرضا(ع) اسکان و پذیرایی شده اند.
تشکر عنوان کرد: مجتمع فرهنگی میقات الرضا (ع) از سال ۸۴ تاسیس شده است  و در حال حاضر امکان اسکان و استراحت ۲۵۰۰ نفر شب‌خواب وجود دارد که در این مجموعه خدمات اسکان، پذیرایی، بهداشتی، درمانی، شست‌وشوی لباس زائر، مشاوره فرهنگی و مذهبی، اقامه نمازهای جماعت و غیره به زائران امام رضا(ع) ارائه می‌شود که  برنامه ما برای آینده افزایش این فضا تا ظرفیت ۷۵۰۰ نفر است.
رئیس هیئت مدیره مجتمع فرهنگی و زائر سرای میقات الرضا(ع) همچنین اظهار داشت: این مجتمع به هیچ نهاد یا سازمانی وابسته نیست و تمامی فعالیت های آن توسط مردم و خیرین انجام می شود و بیش از ۴۰۰ خدمه در طول سال در آن  به زائران امام هشتم (ع) خدمت رسانی می کنند. کلیه خدمات به‌صورت رایگان و صلواتی است در صورتی که به‌ ازای هر زائر ۵۰ هزار تومان هزینه می‌شود.
وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های این مجتمع، بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر این بود که فعالیت‌ها باعث نشود پیاده روی اربعین تحت شعاع قرار بگیرد، گفت: با توجه به اینکه بیشتر کاروان‌ها از شهر اراک عبور می‌کنند تصمیم گرفته شد که در اراک نیز شعبه‌ای برای خدمت رسانی به پیاده روی اربعین راه اندازی کنیم. در همین رابطه زمینی را در ۲۰ کلیومتری جاده قم  شهرک صنعتی اراک، همراه با سازه سبک به عنوان شعبه اراک میقات الرضا(ع) اماده سازی کردیم و به زوار امام حسین (ع) در این مسیر خدمات دهی می کنیم که در آنجا نیز به مانند اینجا تمام امکانات پیش‌بینی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.