۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴
کد خبر: 674539

اردبیل- رئیس دادگستری خلخال از افزایش پرونده‌های مرتبط با تخلفات فضای مجازی در این شهرستان در نیمه اول امسال خبر داد.

افزایش تخلفات مجازی در اردبیل

به گزارش قدس آنلاین؛ علی رمضان‌پور در جلسه شورای فرهنگ عمومی خلخال با تاکید بر اینکه ایجاد مزاحمت ،تشویش اذهان عمومی ،تنویر افکار ،نشر اکاذیب و ایجاد ناهنجاری‌های اجتماعی با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی قابل پیگیری قضایی است، افزود: برخورد با تخلفات فضای مجازی نیز نشدید شده است.

وی گفت: برخلاف نظر برخی افراد که فضای مجازی را خارج از هرگونه نظارت و کنترل اعلام می‌کنند، در حال حاضر این فضا کاملا کنترل شده و تحت نظارت بوده و درصورت دریافت شکایتی از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی برابر با مواد قانونی با تخلفات صورت گرفته در این فضا برخورد و متخلفان تحت پیگرد قضایی قرار می‌گیرند.

او افزود: با توجه به اعمال فیلترینگ تلگرام از سوی قوه قضاییه و دادستان کل کشور حضور در این شبکه اجتماعی با استفاده از نرم‌افزارهای فیلترشکن از سوی هریک از اشخاص حقیقی و حقوقی دور زدن قانون و جرم محسوب شده و دستگاه‌های اجرایی و موسسات وابسته به دولت حق استفاده از این شبکه را در هیچ شرایطی ندارند.

وی با بیان اینکه تلگرام مخفی‌گاه مناسبی برای متخلفان فضای مجازی در کشور ایران اسلامی نیست، اظهار داشت: فیلتر این شبکه موجب کاهش ناهنجارهای اجتماعی و همچنین سهولت کار رصد ،شناسایی و برخورد قضایی با متخلفان فعال در این شبکه اجتماعی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.