رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلیل‎آباد خرید و فروش گونه‌های در خطر انقراض حیات وحش در این شهرستان را ممنوع و جرم اعلام کرد.

ممنوعیت خرید و فروش گونه‌های در خطر انقراض

به گزارش قدس آنلاین، سعید شفیعیان با بیان اینکه شهرستان خلیل‎آباد زیستگاه حدود ۲۵۰ گونه پرنده است، افزود: قوچ و میش وحشی، پلنگ، فلامینگو، حواصیل، بوتیمار کوچک و تمامی پرندگان شکاری از جمله پرندگان حمایت‌ شده و حفاظت ‌شده به شمار می‌روند که در خلیل‌آباد به‌صورت دائم یا مهاجر یافت می‌شوند.

او ادامه داد: در شهرستان خلیل‎آباد یک تالاب مصنوعی با نام شهید مدرس و دو رودخانه طبیعی ششطراز و خارزنج وجود دارد که همه ساله پرنده‎های بسیاری در بهار وارد این مناطق می‎شوند.

به گفته این مسوول، براساس آنچه مشاهده شد در بهار سال جاری نزدیک به سه هزار پرنده از ۱۹ گونه متفاوت در سد شهید مدرس به صورت مهاجر نشسته بودند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلیل‎آباد گفت: شاخص‌ترین گونه‎های پرنده که بهار امسال به عنوان پرنده‎های مهاجر در تالاب مصنوعی این شهرستان نشسته بودند شامل فلامینگو، پلیکان سفید، اکراس سیاه، باکلان، سه گونه کاکایی، دو گونه بوتیمار، چهار گونه ابچلیک و دیگر گونه‎ها بودند.

وی در ادامه از هوبره و عقاب طلایی به عنوان گونه‎های در معرض خطر انقراض که در شهرستان شناسایی شدند، نام برد و افزود: برای اولین بار کرکس مصری پرنده در معرض انقراض در شهرستان خلیل‎آباد ثبت شده است.

شفیعیان همچنین از ثبت یک گونه پرنده کمیاب با نام "پری شاهرخ" برای نخستین بار در خلیل‎آباد خبر داد و گفت: هرچند برای این گونه پرنده از نظر جمعیت نگرانی خاصی وجود ندارد ولی چون در منطقه جنوب ایران آن هم فقط به صورت عبوری دیده می‎شود، ثبت این پرنده در این شهرستان قابل توجه بود.

منبع: صداوسیما 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.