کرمان - فرمانده انتظامی استان کرمان با بیان اینکه کلاهبرداری در بازار آهن کرمان از اسفندماه سال قبل تا اول شهریورماه امسال انجام و متهمان اوایل شهریورماه متواری شدند با تلاش نیروهای انتظامی دستگیر شدند.

کلاهبرداران آهنین در کرمان بازداشت شدند

به گزارش قدس آنلاین؛ سردار"عبدالرضا ناظری" روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به کشف کلاهبرداری ۲۰۰ میلیارد ریالی گفت: در این رابطه افرادی از بازار آشفته برخی اقلام بخصوص مصالح ساختمانی، سوء استفاده و مبادرت به خرید و فروش آهن کرده اند.

وی ادامه داد: این افراد با طرح ریزی و کلاهبرداری با دریافت پیش پرداخت نسبت به اغفال برخی خریداران اقدام کرده و متعهد می شدند در موعد مقرر آهن درخواستی افراد را تحویل آنها دهند.

فرمانده انتظامی استان کرمان به آشفتگی بازار و سیر صعودی قیمت ها اشاره و تصریح کرد: برخی اقدام به پیش خرید آهن می کردند و مبالغی را در قبال این پیش خرید به کلاهبرداران پرداخت و قرارداد منعقد می کردند در حالی که فروشندگان آهن در قبال وجوه دریافتی، آهن را تحویل نمی دادند.

وی با بیان اینکه کلاهبرداری در بازار آهن کرمان از اسفندماه سال قبل تا اول شهریورماه امسال انجام و متهمان اوایل شهریورماه متواری شده اند.

سردار ناظری با اشاره به اینکه این پرونده کلاهبرداری تاکنون ۱۱۰ نفر شاکی دارد و مبالغ پرنده ها از پنج تا ۶ میلیارد تومان است که توسط پیمانکاران عمده پرداخت شده است بیان کرد: رسیدگی به این پرونده با جلب دستور قضائی در دستور پلیس آگاهی استان کرمان قرار گرفت.

وی گفت: عملیات جستجو با نیابت قضائی در چهار استان جنوبی آغاز، سپس مخفیگاه متهمان شناسایی و یکی از آنها در استان بوشهر دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان کرمان ادامه داد: این فرد درصدد تهیه گذرنامه جعلی برای خروج از کشور بود که بعد از دستگیری وی افراد دیگر این باند کلاهبرداری نیز که برای معاملات خود از دسته چک افراد متوفی و کارت های بانکی افراد دیگر استفاده می کردند به دادگاه احضار شدند.

وی با اشاره به اینکه یکی از متهمان اصلی ۳۸ ساله و دیگری ۲۴ ساله است افزود: واحدهای نظارتی باید بر عملکرد اصناف نظارت داشته باشند و علاوه بر این مردم نیز نباید فریب وعده های اغوا کننده‌ این افراد را بخورند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.