مسئول موکب کفشداران آستان قدس در شهر مقدس سامرا از خدمات شبانه روزی خادمان رضوی موکب شهدای مدافع حرم به زائران امامین عسکرین(ع) خبر داد و گفت: این خدمات شامل پذیرایی، اسکان و خدمات رفاهی و فرهنگی است.

خدمات شبانه روزی خادمان رضوی به زائران امامین عسکرین(ع) در شهر سامرا

به گزارش قدس آنلاین، رجب زاده  مسئول موکب کفشداران آستان قدس در شهر مقدس سامرا گفت: با توجه به حجم حضور میلیونی زائران حرمین امامین عسکرین(ع) در ایام اربعین حسینی خادمان آستان قدس چند سالی است که موکب خدمت رسانی خود را در جوار بارگاه مطهر این دو امام معصوم(ع) برپا می‌کنند.
وی افزود: خدمات خادمان رضوی شامل اسکان 24 ساعته تا سقف 2500 نفر و اطعام روزانه تا 18 ساعت از زائران است.
مسئول موکب کفشداران آستان قدس ادامه داد: این خدمات شامل توزیع صبحانه، میان وعده، نهار و شام می باشد که با استقبال زائران اربعینی امامین عسکرین(ع) روبه رو شده است.
رجب زاده همچنین از توزیع روزانه تا 40 هزار چای و 20 هزار لیوان آب بسته بندی شده آب معدنی خبر داد و گفت: خدام رضوی برای شیرینی کام زائران روزانه 20 هزار لیوان شربت نیز میان زائران ابامهدی(عج) توزیع می کنند.
وی همچنین از فعالیت نانوایی(با خدمات بیش از 8 هزار پرس در شبانه روز)، خیاط خانه و کفاشی(با خدمات بیش از 11 هزار نفر در شبانه روز)، خدمات ویلچر(با خدمات بیش از 200 نفر کم توان در روز) و حمام سیار (با خدمات روزانه بیش از 1000 نفر در شبانه روز) در کنار سایر فعالیت های این موکب خبر داد و گفت: حدود 250 خادم در این موکب به صورت شبانه روزی خدمت رسانی دارند.
رجب زاده در پایان به برگزاری مراسم سخنرانی و عزاداری در این موکب نیز اشاره کرد و گفت: راه اندازی سینما سامرا و پخش کلیپ های تصویری با موضوع خانه پدری امام زمان(عج) از دیگر خدمات فرهنگی این موکب است.
شایان ذکر است خدمات موکب شهدای مدافع حرم کفشداران آستان قدس در شهر سامرا از تاریخ چهارشنبه 17 مهرماه شروع و تا 2 آبانماه ادامه خواهد داشت.

منبع: آستان نیوز 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.