دستگیری «روح‌الله زم» سرشبکه سایت معاند و ضدانقلاب «آمد نیوز» و فردی که ادعا می‌کرد زیاد می‌داند، نشان از اشراف اطلاعاتی و مهم‌تر از آن عملیاتی جمهوری اسلامی ایران داشت.

آغاز ماجرا؛ پایان خائن‌ها

قدس آنلاین: دستگیری «روح‌الله زم» سرشبکه سایت معاند و ضدانقلاب «آمد نیوز» و فردی که ادعا می‌کرد زیاد می‌داند، نشان از اشراف اطلاعاتی و مهم‌تر از آن عملیاتی جمهوری اسلامی ایران داشت و هشداری بود برای تمامی افراد و گروه‌های اپوزیسیون که بدانند هیچ کدامشان دور از دسترس نیستند. موضوعی که مسئول اشراف دفتر فرماندهی کل سپاه نیز دیروز بر آن تأکید کرد و یادآور شد  که نیروهای اطلاعاتی، مدت‌های مدیدی بود که روح‌الله زم و تحرکات وی را زیر نظر داشتند و او تقریباً از دو سال پیش در تور اطلاعاتی سپاه پاسداران قرار داشت و در نهایت با همکاری سرویس‌های اطلاعاتی دیگر توانستیم وی را دستگیر کنیم.

سردار محمد تولایی گفت: این فرد به شدت مورد حمایت سرویس‌های اطلاعاتی قرار داشت، اما نیروهای ایران در یک عملیات بسیار پیچیده اطلاعاتی توانستند زم را در تور اطلاعاتی خودشان بیندازند و دستگیر کنند. اما یکی از مسئولان طراحی و اجرای عملیات اخیر سازمان اطلاعات سپاه که طی آن روح‌الله زم سرشبکه جریان معاند «آمدنیوز» دستگیر شد، درباره جزئیات این عملیات گفته است: مهم‌ترین ویژگی این عملیات، معماری دقیق و چند لایه اطلاعاتی است که طی آن و با استفاده از روش‌های نرم اطلاعاتی، سوژه مورد نظر از مجموعه سپرهای حفاظتی که از سوی سرویس‌های جاسوسی بیگانه برای او فراهم شده بود، جدا و وارد تور سازمان اطلاعات سپاه شد. وی افزود: فرد دستگیر شده کانون تلاقی و تبادل پیام در شبکه تغذیه و پشتیبانی جریان آمدنیوز در داخل و خارج کشور بوده و در اختیار گرفتن وی می‌تواند شناسایی و انهدام مجموعه این شبکه را به دنبال داشته باشد.

نگاه تیزبین نیروهای اطلاعاتی

اما اجرای موفق این عملیات پیچیده برای تمامی معاندین و جاسوسان این پیام را داشت که خودشان را در فضای امنی متصور نکنند، چنان‌که دستگیری و قرار گرفتن در دام نیروهای امنیتی ایران افرادی چون شهرام جزایری اخلالگر بزرگ اقتصادی در یکی از روستاهای کشور عمان یا دستگیری عبدالمالک ریگی سرکرده گروهک تروریستی جند الشیطان در هواپیمای در حال پرواز در مسیر دبی به بیشکک  نشان داد که از شرق تا غرب هیچ یک از مجرمان از نگاه تیز نیروهای اطلاعاتی و امنیتی کشورمان در امان نیستند. اما نحوه دستگیری این فرد نیز در نوع خود قابل توجه و نشان از اشراف بالای سپاه به تمامی تحرکات و اقدامات نیروهای اپوزیسیون دارد. او در نخستین اعترافات پس از دستگیری، از غافلگیری خود حین بازداشت سخن گفت. بر پایه خبری که در پایگاه خبری راه دانا منتشر شد، وی پس از به دام افتادن توسط نیروهای امنیتی، خطاب به آن‌ها می‌گوید: بدون شک شما از سپاه هستید... هیچ کس به جز سپاه پاسداران توان و قدرت دستگیری مرا نداشت!   زم  برخلاف اینکه تحت حمایت دولت فرانسه و سرویس اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی بود، اما دستگیری این فرد در یک کشور ثالث نشان داد که جمهوری اسلامی ایران می‌تواند با ارتباطات و هوشیاری اطلاعاتی خود سوژه مورد نظر را در خاک کشور همسایه به دام بیندازد.

خود فروخته‌ها دیگر خواب راحت نخواهند داشت

همچنین یک کانال تلگرامی درباره جزئیات دستگیری زم مدعی شد او و چند تن از همکارانش سفری به یکی از کشورهای همسایه ایران داشتند و در آن کشور با تمام دستگاه‌هایی که داشته اند شامل تبلت، تلفن هوشمند، رایانه و... در اختیار پاسداران سازمان اطلاعات سپاه قرار گرفتند.   نیروهای سپاه پاسداران در اقدامی جالب و معنادار خبر دستگیری روح الله زم را به همراه تصویر او پس از بازداشت در کانال آمد نیوز قرار دادند که نشان می‌داد این کانال را در اختیار دارند و بالطبع عناصر و عوامل و کانال‌های اطلاعاتی و شبکه تغذیه آن را نیز زیر اشراف اطلاعاتی خود دارند.

در این پست پیامی هشدارگونه برای این شبکه مخابره شد: این تازه شروع ماجراست...

این هشدار زنگ خطری برای تمامی سر شاخه‌ها و رابطان با آمدنیوز در داخل کشور و بیرون از آن است که دیگر تمامی اطلاعات آن‌ها در اختیار نیروهای امنیتی و اطلاعاتی قرار گرفته و به زودی نوبت آن‌ها نیز خواهد شد. خبرهای منتشر شده درباره دستگیری شیرین نجفی ادمین دوم کانال آمدنیوز نیز مؤید همین موضوع است.

از سوی دیگر با وجود حمایت‌های سرویس‌های بیگانه، بازداشت زم خارج از ایران و هدایت آن به داخل کشور نیز نکته‌ای است که موجب عصبانیت مخالفان نظام نیز شده است، به گونه‌ای که یکی از همین نیروهای اپوزیسیون در گفت‌وگو با شبکه ایران اینترنشنال، اظهارات زم درباره اینکه در اعتماد به دولت‌های خارجی  از جمله دولت فرانسه اشتباه کرده است، گفت: این جمله دارای یک پیام است، اینکه کشورهای بیگانه با وجود حمایت از عناصر ضد انقلاب  در نهایت ناگزیر از همکاری با جمهوری اسلامی ایران هستند و یا پس از آنکه تاریخ مصرف این عناصر تمام شد آن‌ها را رها می‌کنند. موضوعی که سکوت و بی‌واکنشی کشورهای اروپایی در برابر این اتفاق و دستگیری زم و عملیات ارزشمند نیروهای اطلاعات سپاه بر آن صحه می‌گذارد.

البته سردار تولایی هم در این باره با هشدار به چنین افرادی گفت: نیروهای فریب خورده‌ای که برای ضد انقلاب کار می‌کنند، هیچ گاه روی نیروهای اطلاعاتی دشمن حساب باز نکنند و بهتر است خودشان به آغوش ملت ایران باز گردند و پیش از اینکه به دام نهادهای امنیتی ایران مانند اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات بیفتند، خودشان اظهار پشیمانی کنند تا ان شاء الله مسیر رشد و تکاملشان در آغوش ملت ایران تداوم پیدا کند. اما جدای از تمامی حواشی و بازار داغ تحلیل‌ها درباره این موضوع، بیشتر کاربران در شبکه‌های اجتماعی از مسئولان درخواست کردند اطلاعات افراد مرتبط با آمد نیوز و روح الله زم و نیز منابع اطلاعاتی آن را برای روشنگری جامعه منتشر کنند و نفوذی‌های داخلی نیز شناسایی و برخورد شوند.

شبکه عنکبوتی ضد انقلاب و سرویس‌های جاسوسی غرب متلاشی شد

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه  اقدام سپاه پاسداران به خصوص سازمان اطلاعات سپاه در رابطه با دستگیری سرکرده سایت محوری استکباری جهانی در خارج بسیار بااهمیت و قدرتمندانه است، به خبرنگار قدس گفت: اکنون تمامی کانال‌ها و شبکه اطلاعاتی و انتقال داده های این سازمان پیچیده زیر سلطه سپاه قرار دارد و این موضوع خواب را از چشمان عناصر معاند و ضدانقلاب در داخل و خارج می‌رباید؛ چون می‌دانند در هیچ کجا مصون و در امان نیستند.

احمد سالک افزود: اقدام موفقیت آمیز سپاه بیانگر این است که نیروهای اطلاعاتی و امنیتی ایران بر تشکیلات امنیتی آمریکا، فرانسه و رژیم صهیونیستی برتری و بر آن‌ها اشراف دارند؛ زیرا روح الله زم در محافظت کامل نیروهای امنیتی فرانسه بود.

وی اظهار داشت: نکته بعدی اینکه، هر کسی در هر کجای جهان علیه ایران اقدامی انجام دهد، به یقین در پوشش رصد جمهوری اسلامی خواهد بود و کسی نمی‌تواند از چنگ آن فرار کند. همچنین اهمیت این موضوع این است که شیرازه افراد و سازمان‌های معاند و مخالف جمهوری اسلامی در خارج از کشور را از هم پاشید و شبکه عنکبوتی معاندین و سرویس‌های جاسوسی بیگانه را در فضای مجازی متلاشی کرد و نوعی سردرگمی برای تمام دستگاه‌های جاسوسی بیگانه ایجاد نمود. در واقع آن‌ها با این اقدام احساس می‌کنند که نکند در داخل جریان‌های آنان نیز افراد نفوذی از سوی جمهوری اسلامی باشد و نوعی ناامنی در شبکه‌های ضد ایران شکل بگیرد.

احمد سالک گفت: عملیات دستگیری زم همچنین قدرت ایران را نشان می‌دهد که این قدرت در سطح بین‌المللی مورد توجه همگان است و نباید از این قدرت غافل باشند. عملیاتی که وزارت اطلاعات درباره ریگی و دستگیری وی در آسمان انجام داد و با این عملیاتی که درباره زم ترتیب دادند هر دو در سطح فوق‌العاده و بالاتر از عملیات‌های پیچیده اطلاعاتی جهان بود.   سیامک مره‌صدق، نماینده کلیمیان ایران در مجلس هم با بیان اینکه به اقدام سازمان اطلاعات سپاه و دستگیری روح الله زم باید آفرین گفت و دشمنان ملت ایران باید بدانند که در هر جای دنیا هم که باشند از دست انتقام نظام جمهوری اسلامی ایران در امان نیستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.