وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ارتش سوریه طی چند روز گذشته کنترل مساحتی بالغ بر یک‌هزار کیلومتر مربع را در اطراف منبج در شمال کشور به دست گرفته است.

 سیطره ارتش سوریه بر ۱۰۰۰ کیلومتر مربع در اطراف منبج

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، تلویزیون سوریه اعلام کرد که یگان‌هایی از ارتش سوریه در شهر منبج در شمال سوریه مستقر شده‌اند و این روند در روستای «السلطانیه» در جنوب منبج در جریان است.

خبرنگار تلویزیون «المیادین» از اطراف منبج نیز گزارش داد که در میانه درگیری‌های شدید «نیروهای دموکراتیک سوریه»، موسوم به (قسد)، با نیروهای ارتش ترکیه و همپیمانانش در اطراف شهر «راس العین»، ارتش سوریه به استقرار در مناطق شمالی کشور ادامه می‌دهد.

در همین راستا، خبرگزاری «اینترفکس» به نقل از وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ارتش سوریه منطقه‌ای با مساحت یک‌هزار کیلومتر مربع را در اطراف منبج به کنترل خود درآورده است.

وزارت دفاع روسیه، همچنین عصر دیروز اعلام کرد که نیروهای دولتی سوریه کنترل فرودگاه نظامی «الطبقه» و دو نیروگاه برقی آبی و چندین پل بر بالای رودخانه فرات را به دست گرفته‌اند.

وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که یک نظامی این کشور در جریان حملات خمپاره‌ای از منبج کشته و 8 تن دیگر زخمی شده‌اند.

گشتزنی نیروهای روسیه در خط فاصل نیروهای سوریه و ترکیه

روسیه با استقرار گشت‌های نظامی در شمال سوریه، نقش خود در جنگ سوریه را پررنگ‌تر ساخته است. وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای تصریح کرد که واحدهای روسی در حال گشتزنی در خط فاصل نیروهای سوریه و ترکیه هستند. این خط تماس در شمال منطقه منبج است.

ارتش آمریکا پایگاه‌های خود در منطقه «دادات» واقع در شمال غرب منبج را به سمت مرزهای مشترک سوریه با عراق ترک کرده است.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، روز دوشنبه در حساب کاربری خود در توئیتر نوشته بود: «مشکلی ندارم که هرکسی خواست به سوریه کمک کند تا از کردها حفاظت کند، خواه روسیه باشد، چین یا ناپلئون بناپارت. امیدوارم عالی عمل کنند، ما هفت هزار مایل از آنجا دور هستیم!».گ

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.