در نیمه نخست امسال ۱۹ نفر به دلیل مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در خراسان رضوی جان باختند.

مسمومیت ۱۹ نفر با گاز مونوکسید کربن  در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی گفت: ۱۳ نفر از جان باختگان مرد و ۶ نفر نیز زن بودند. دکتر آریا حجازی افزود: پارسال ۶۱ نفر در این استان به دلیل گازگرفتگی جان خود را از دست دادند.

وی با بیان  اینکه بیشترین مرگ با گاز مونوکسید کربن در ماههای سرد و به دلیل رعایت نکردن اصول ایمنی در استفاده از وسایل گرمایشی رخ می دهد گفت: در مسمومیت با گاز مونوکسید کربن، این گاز در خون جایگزین اکسیژن می شود و منجر به مرگ سلول ها، از دست دادن هوشیاری و در نهایت مرگ می شود.

دکتر حجازی افزود: افزود: ضعف عضلانی، تنگی نفس، سردرد، احساس سنگینی و گیجی، تهوع و استفراغ، تشنج، سوزش شدید در ناحیه چشم و گلو و درد در قفسه سینه از مهمترین علائم مسمومیت و گازگرفتگی با گاز مونوکسید کربن است.  

مدیرعامل سازمان آتش نشانی مشهد نیز با تاکید بر استفاده از وسایل گرمایشی و گازسوز استاندارد گفت: با توجه به سرد شدن هوا و استفاده از وسایل گرمایشی، احتمال حوادث ناشی از گاز گرفتگی بیشتر می شود.

آتشپاد دوم امیر عزیزی افزود: حوادث گاز گرفتگی از حوادثی است که تنها با کمی دقت می توان از بروز آن جلوگیری کرد ولی کمی بی احتیاطی می تواند عواقب جبران ناپذیری داشته باشد.

وی گفت: قبل از نصب بخاری باید از باز بودن مسیر دودکش های داخل دیوار و مکش مناسب دودکش ها اطمینان حاصل کرد.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.