رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی خراسان رضوی گفت: حرکت کردن زائرین در جهت عرض جاده‌ها برای دریافت خدمات و تغذیه از موکب‌های مستقر در باند مخالف، بیشترین عامل تصادفات زائران پیاده دهه آخر صفر است.

عبور از عرض جاده‌ها بیشترین عامل تصادفات زائران پیاده

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ هادی امیدوار  اظهار داشت: ۳۵ درصد زائران پیاده از مسیر شمال، حدود ۳۰ درصد از مسیر جنوب، ۲۵ درصد از غرب و ۱۰ درصد از سمت شرق خراسان رضوی به‌قصد زیارت امام رضا (ع) به سمت مشهد می‌آیند که ۵۰ درصد از آن‌ها از جاده قدیم نیشابور وارد مشهد می‌شوند.

رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه هماهنگی‌های درون سازمانی برای دهه آخر صفر، از فروردین ماه هر سال آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: علاوه بر ظرفیت پلیس‌راه و تیم‌های گشتی بزرگراه‌ها از ظرفیت انتظامی شهرستان‌ها نیز استفاده شده است.

وی با بیان اینکه گشت‌های راهداری و امداد هم در طول مسیر حضور دارند، اظهار کرد: از تمام ظرفیت پلیس استفاده می‌کنیم و کاروان‌های پیاده در صورت بروز مشکل یا نیاز به دریافت خدمات، با ۱۱۰ تماس حاصل کنند، همکاران ما به‌صورت تمام‌وقت پاسخگو هستند.

امیدوار، حرکت کردن زائران در جهت عرضی جاده‌ها برای دریافت خدمات و تغذیه از موکب‌های مستقر در باند مخالف را بیشترین عامل تصادفات زائران پیاده دهه آخر صفر بیان کرد.

رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: زائرین پیاده باید از روی خطوط مشخص شده حرکت کرده و به عرض جاده‌ها نزدیک نشوند و در طول مسیر از شوخی‌هایی که باعث برخورد با وسائل نقلیه در سطح جاده‌ها می‌شود جدا خودداری کنند.

وی با بیان اینکه خودروهای همراه کاروان باید دقت کامل را داشته باشند، تصریح کرد: سال گذشته برخورد خودروهای کاروان‌ها با زائران از عوامل تصادفات بود و کاروان‌ها برای تغییر مسیر و جابه‌جایی در جاده‌ها حتماً باید با همکاران ما در پلیس‌راه هماهنگ باشند.

رئیس پلیس‌راه خراسان رضوی تأکید کرد: زائران پیاده در خطوط تعیین‌شده تردد کنند و به مسیر سواره‌رو نزدیک نشوند.

امیدوار ادامه داد: زائران پیاده به راهنمایی و هدایت معین یا همیار کاروان که نماینده پلیس است، توجه کنند و در حریم راه‌ها استراحت نکنند، با رعایت تمامی این نکات و حضور فعال پلیس امنیت خود را تضمین می‌کنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.