دهه آخر صفر سال گذشته به بیش از ۱۲۰ هزار نفر از زائران پیاده امام رضا(ع) خدمات رفاهی از جمله اسکان و تغذیه در مجتمع فرهنگی میقات‌الرضا(ع) ارائه شد.

پذیرایی از ۱۵۰ هزار زائر رضوی در دهه آخر صفر

هاشم رسائی‌فر/

دهه آخر صفر سال گذشته به بیش از ۱۲۰ هزار نفر از زائران پیاده امام رضا(ع) خدمات رفاهی از جمله اسکان و تغذیه در مجتمع فرهنگی میقات‌الرضا(ع) ارائه شد.

سیدمحمود تشکری، رئیس هیئت مدیره مجتمع فرهنگی میقات‌الرضا(ع) با بیان این مطلب در نشستی رسانه‌ای با خبرنگاران گفت: در دهه آخر صفر امسال میزبانی بیش از ۱۵۰ هزار نفر را پیش‌بینی کرده‌ایم ضمن اینکه پذیرش‌ زائران پیاده تا شب رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) تکمیل شده است که آمار آن‌ها بیش از ۱۰۰ کاروان ۵۰ تا یک هزار و ۸۰۰ نفره است.

وی ادامه داد: بیشترین تعداد زائران مربوط به کاروان بانوان نیشابوری است که تعداد یک هزار و ۸۰۰ نفر را شامل می‌شوند که خادمان مجتمع میقات الرضا(ع) چند سالی می‌شود افتخار میزبانی از آن‌ها را بر عهده دارند.

وی با اشاره به این مطلب که فعالیت و خدمت‌رسانی به زائران پیاده امام رضا(ع) در مجتمع فرهنگی میقات الرضا(ع) فقط محدود به دهه آخر صفر نمی‌شود، اظهار کرد: این مجتمع در طول سال دایر است و به زائران پیاده‌ای که قصد سفر به شهر مشهد را دارند در کیلومتر ۲۳ جاده قدیم مشهد به شهر ملک‌آباد خدمات‌رسانی می‌کنند طوری که به جز ایام دهه آخر صفر چیزی در حدود ۲۵ هزار زائر در مجتمع فرهنگی میقات الرضا(ع) اسکان و پذیرایی شده‌اند.

تشکری عنوان کرد: مجتمع فرهنگی میقات الرضا(ع) از سال ۸۴ تأسیس شده است و در حال حاضر امکان اسکان و استراحت ۲ هزار و ۵۰۰ نفر شب‌خواب وجود دارد که در این مجموعه خدمات اسکان، پذیرایی، بهداشتی، درمانی، شست‌وشوی لباس زائر، مشاوره فرهنگی و مذهبی، اقامه نمازهای جماعت و... به زائران امام رضا(ع) ارائه می‌شود که برنامه ما برای آینده افزایش این فضا تا ظرفیت ۷ هزار و ۵۰۰ نفر است.

رئیس هیئت مدیره مجتمع فرهنگی و زائرسرای میقات الرضا(ع) همچنین اظهار کرد: این مجتمع به هیچ نهاد یا سازمانی وابسته نیست و تمامی فعالیت‌های آن توسط مردم و خیران انجام می‌شود و بیش از ۴۰۰ خدمه در طول سال در آن به زائران امام هشتم(ع) خدمت‌رسانی می‌کنند. همچنین همه خدمات این مجتمع به‌صورت رایگان و صلواتی است در صورتی که به‌ ازای هر زائر ۵۰ هزار تومان هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های این مجتمع، بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر این بود که فعالیت‌ها موجب نشود پیاده‌روی اربعین تحت تأثیر قرار بگیرد، گفت: با توجه به اینکه بیشتر کاروان‌ها از شهر اراک عبور می‌کنند تصمیم گرفته شد که در اراک نیز شعبه‌ای برای خدمت‌رسانی به زائران پیاده‌روی اربعین راه‌اندازی کنیم. در همین ارتباط زمینی را در ۲۰ کیلومتری جاده قم شهرک صنعتی اراک، همراه با سازه سبک به عنوان شعبه اراک میقات الرضا(ع) آماده‌سازی کردیم و به زائران امام حسین(ع) در این مسیر خدمات‌دهی می‌کنیم که در آنجا نیز به مانند اینجا تمام امکانات پیش‌بینی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.