خراسان شمالی- کارشناس مسئول قرنطینه اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: نیمه نخست سال جاری ۱۳۷هزار و ۴۲۰ رأس دام زنده سبک و سنگین با مجوزهای بهداشتی قرنطینه ای دامپزشکی به دیگر استان های کشور حمل شد.

صدور مجوز حمل ۱۳۷ هزار رأس دام زنده از خراسان شمالی به مقصد دیگر استان ها

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی، دکترابراهیم تقوایی مقدم گفت: در ۶ ماهه گذشته برای دو هزار و ۴۶۸ رأس گاو و گوساله زنده، ۱۳۴ هزار و ۹۵۲ رأس گوسفند و بز زنده و ۶۹۰ هزار و۹۵۰ قطعه مرغ زنده به مقصد دیگر مناطق و استان های کشور گواهی حمل در این اداره کل صادر شد.

وی ادامه داد: در این مدت هم چنین برای حمل۲۹ هزار و ۲۰۵ کیلوگرم گوشت گوسفند و بز تازه و منجمد،۶۶ هزار و ۸۱۸ کیلوگرم گوشت گوساله تازه و منجمد و بیش از ۸۲۱۶ تن گوشت مرغ تازه و منجمد نیز این مجوزها صادر شد.

وی صدور مجوز حمل بهداشتی بیش از ۸۲۸۱ تن شیرخام به خارج استان، صدور گواهی بهداشتی حمل برای ۹هزار کیلوگرم عسل و ۲۵۲۰ کندوی زنبورعسل و ۲۷۹۵۵ جلد پوست انواع دام کشتاری در استان را از دیگر آمار عملکردی این واحد در دو فصل نخست سال برشمرد و تصریح کرد: هرگونه جا به جایی دام و طیور زنده و فرآورده های خام با منشا دامی به اخذ گواهی بهداشتی و مجوز قرنطینه ای دامپزشکی نیاز دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.