معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: در حال حاضر همه ناوگان اتوبوس بین شهری استان جهت بازگشت زائران پیاده اربعین به غرب کشور اعزام شده است و در تعطیلات پیش رو اتوبوسی برای سفرهای درون و برون استانی در پایانه های استان موجود نیست.

سفر با اتوبوس در خراسان رضوی طی چند روز آینده مقدور نیست

به گزارش قدس آنلاین، جواد وحدتی فرد افزود: از همه مردم تقاضا داریم در روزهای پنج شنبه و جمعه هفته جاری و شنبه و یکشنبه هفته آینده به سفر نروند و یا اینکه سفر خود را با خودروهای جاده ای شخصی انجام دهند.

وی ادامه داد: هم اکنون راهداری در یک اقدام بزرگ ملی برای جا به جایی انبوه زائران بازگشته از راهپیمایی اربعین همه ناوگان عمومی جاده ای را به مرزهای غربی منتقل کرده است و با توجه به اینکه جمعیت یاد شده خسته سفر هستند و مدتها از خانواده خود دور بوده اند لذا اولویت خود را خدمت به زائران پیاده اربعین قرار داده است.

معاون زیارت استانداری خراسان رضوی هم پیش از این اعلام کرده بود ۱۰۰ هزار نفر از اتباع کشورهای همسایه و ۳۰۰ هزار نفر از این استان برای حضور در مراسم اربعین از خراسان رضوی عازم عراق می شوند و برای جا به جایی این زائران مطابق برنامه ریزی های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور ۸۵۰ دستگاه اتوبوس از خراسان رضوی در نظر گرفته شده است.  

بر این اساس با توجه به اینکه سفر رفت زائران اربعین استان طی حدود ۲۰ روز و برگشت آنان طی چند روز انجام می شود لذا هماهنگی برای بازگشت زائران به استان خراسان رضوی که فاصله زیادی  با مرز عراق دارد از اهمیت بیشتری برخوردار است.

برآورد شده است که ۹۰ درصد زائران اربعین با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی به مرزهای غربی کشور سفر کنند و از میان این تعداد حدود ۳۰ درصد با قطار، ۶۵ درصد با اتوبوس و پنج درصد با هواپیما عازم این سفر شوند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.