دکتر محمدرضا برزویی عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق علیه السلام اربعین را یک‌فن آوری نرم هویت ساز و تمدن ساز دانست.

 اربعین یک‌ فن آوری نرم هویت‌ساز و تمدن ساز است

قدس آنلاین؛ به گزارش ستاد خبری فضای مجازی ستاد اربعین، دکتر محمدرضا برزویی عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق علیه السلام اربعین را یک‌فن آوری نرم هویت ساز و تمدن ساز دانست.

وی گفت: ما سه دسته فن آوری سخت، نیمه سخت و نرم داریم ولی عمدتا فن آوری با مباحث سخت شناخته می‌شود ولی بر اساس تعریف فن آوری بخشی از فن آوری ها که دارای ورودی های انسانی و فرهنگی و ایوئولوژیک می‌باشد را می توان فن آوری نرم نامید.

دکتر برزویی فن آوری را ابزار و شیوه بهره‌برداری از ثروت‌ها، منابع و دارایی ها معرفی کرد و اظهار داشت: اربعین هم یک ثروت معنوی و مذهبی برای جهان اسلام است که راهپیمایی آن به مثابه یک فن آوری نرم بین الادیانی هویت ساز و در گستره بین المللی، تمدن ساز می تواند باشد.

وی ادامه داد: مسیر فن آوری نرم هویت ساز سه مرحله تفکر و رفتار عاطفی، تفکر و رفتار حسی و در مرحله آخر تفکر و رفتار کنشی دارد که جاماندگان اربعین در دو مرحله اول هستند و راه یافتگان به راهپیمایی به مرحله سوم یعنی رفتار کنشی رسیده اند.

وی ثمرات این فن آوری نرم را برشمرد و گفت: اول افزایش روحیه از خود گذشتگی، دوم تعظیم شعائر اسلامی، سوم استقامت و پایداری بر اصول و ارزش‌های ناب اسلامی و در نهایت ظلم ستیزی و دفاع از حقوق مظلومین و مستضعفین جهان خواهد بود.

برزویی عشق به اهل بیت که خمیرمایه پیاده روی اربعین است را مقدمه ایجاد فن آوری نرم هویت ساز بین الادیانی دانست و تصریح کرد: این مهم زمینه ساخت جامعه سازی توحیدی و ولایی خواهد بود که آن نیز بسترساز تحقق تمدن نوین اسلامی خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.