عضو هیات علمی دانشگاه مفید گفت: که در همایش علمی" پیام‌های جهانی اربعین" در کربلا سخن می‌گفت اظهار داشت: اربعین باید باعث هم اندیشی نخبگان در حل مشکلات کشورهای مسلمان باشد و نباید ۳۵ کشور از ۴۵ کشور مسلمان دچار مشکل جدی اقتصادی، سیاسی و اجتماعی باشند.

اربعین باید باعث هم اندیشی نخبگان در حل مشکلات کشورهای مسلمان باشد

قدس آنلاین؛ به گزارش ستاد خبری فضای مجازی ستاد اربعین، دکتر یوسفی مقدم عضو هیات علمی دانشگاه مفید که در همایش علمی" پیام‌های جهانی اربعین" در کربلا سخن می‌گفت، اظهار داشت: اربعین باید باعث هم اندیشی نخبگان در حل مشکلات کشورهای مسلمان باشد و نباید ۳۵ کشور از ۴۵ کشور مسلمان دچار مشکل جدی اقتصادی، سیاسی و اجتماعی باشند.

وی دو عامل عمده ضعف نهادهای مدنی و دسترسی محدود به منابع قدرت را باعث مشکلات جدی کشورهای اسلامی دانست و گفت: کشورهای اسلامی باید اط ار فرصتی به خصوص اجتماعاتی مانند حج و اربعین برای ارتباط بیشتر بین نخبگان استفاده کنند و علل داخلی مشکلات اقتصادی که منجر به موضوعات حاشیه ای در حوزه فسادهای اجتماعی و سیاسی هم می‌شود را مورو بررسی قرار دهند.

عضو هیات علمی دانشگاه مفید اظهار داشت: قدرت باید توسط نهادهای مدنی و نخبگان کنترل شده و مورد نقد قرار گیرد تا از فساد آن جلوگیری شود وگرنه به قول یک اندیشمند هندی قدرت مانند عسل است که روی نوک زبان قرار دهی و نخواهی آن را مزه کنی.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.