البرز- در هفته های اخیر ودر اتفاقی ناخوشایند برخی افراد اقدام به آسیب زدن به اموال عمومی کرده اند و زمینه ساز اختلال در خدمات رسانی به شهروندان شده اند.

پدیده ناخوشایند تخریب اموال عمومی در شهرجدید هشتگرد/ شهروندان در شناسایی متخلفان مشارکت کنند

به گزارش قدس آنلاین، سوزاندن وسرقت مخازن زباله و زیرسینی مخازن زبالهو، آسیب رساندن به سیستم روشنایی، سرقت کابل های برق بوستان ها از جمله اتفاقات ناخوشایندی است که توسط افراد ناآگاه و جاهل در سطح شهر جدید هشتگرد رخ داده و از این بابت خسارت هایی به اموال عمومی وارد شده است.

شهردار شهر جدید هشتگرد در این ارتباط گفت: مشارکت شهروندان در امر نگهداری از اموال عمومی، حفاظت از مبلمان و تأسیسات شهری ضروری است و بیانگر فرهنگ بالای مردم و احساس مسئولیت آنها در برابر دارایی‌های شهری خواهد بود.

اصغر آقائی با اشاره به اینکه تخریب و دزدی اموال عمومی هزینه‌های بسیاری را به مدیریت شهری تحمیل می‌کند، اظهار کرد: حفظ و نگهداری وسایل و امکانات عمومی در پارک‌ها و معابر عمومی یک وظیفه همگانی است و این عمل در واقع نشانگر احساس مسئولیت مردم در قبال دارایی‌ها و اموال شهری است.

وی با اشاره به اینکه امکانات شهری برای استفاده عموم شهروندان است بیان کرد: همگان حق استفاده از این امکانات را دارند که عده‌ای خاص با بی‌مبالاتی باعث تحمیل هزینه‌های زیاد به شهر و ساکنان آن می‌شوند.

آقائی ساماندهی مکان‌های عمومی را از وظایف عمده شهرداری اعلام کرد و افزود: ما نیز در قبال این وظیفه از مردم انتظار همکاری داریم چرا که اگر این توجه به مسائل شهری دوطرفه نباشد شهرداری به تنهایی کاری از پیش نخواهد برد.

شهردار تأکید کرد: دزدی اموال عمومی مانند کابل ها و ترانس برق باعث خاموشی بوستان ها و در نهایت ایجاد مشکل برای شهروندان خواهد شد لذا ضروریست شهروندان محترم به منظور جلوگیری از تخریب اموال عمومی ضمن حراست و نگهداری از این اموال با مجموعه شهرداری در راستای اشاعه فرهنگ مناسب شهروندی و شناسایی و برخورد جدی با این ناهنجاری‌ها همکاری کنند.

وی در پایان گفت: شهروندان عزیز در صورت مشاهده اینگونه افراد مورد را سریعاً به سامانه ١٣٧ شهرداری و یا فوریت های پلیس ١١٠ اطلاع دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.