خوزستان_ سرپرست مدیریت بیمه ایران استان خوزستان گفت: اطلاعات کم زائرین از بیمه های درمانی آنها را از خدمات به حق خود محروم کرده است.

همزمان با ثبت نام سماح زوار بیمه می شوند/ زائران به خدمات بیمه ای خود آشنا باشند

ارشاد فایضی زاده سرپرست مدیریت بیمه ایران استان خوزستان در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز ۲۴ مهر برگزار شد درباره ارائه خدمات بیمه ایران به زائرین اربعین حسینی گفت: با شروع اربعین و راه اندازی مواکب و شروع حرکت زائرین به مرزها خدمات رسانی بیمه ها برای دغدغه های حوادث و بیمه عمر توسط بیمه ها به  زوار ارائه می شود اما پوشش درمانی تنها توسط بیمه ایران به آنها داده می شود.
فایضی زاده با تاکید بر اینکه بیمه عمر و حادثه میزان کمتری از افراد را دربرمی گیرد، اظهار کرد: خدمات درمانی تعداد بیشتری از افراد و خدمات را شامل می شود، حتی فرد با یک سردرد ساده نیز از خدمات بیمه درمانی استفاده می کند.
وی با اشاره به اینکه به منظور رفاه زائرین بیمه ایران در مهران خسروی چذابه و شلمچه مستقر اند تصریح کرد: برای ارائه خدمات بیمه نامه ای با صدور پاسپورت فروخته می شود،  پوشش بیمه ای هر یک از بیمه شدگان در مسیرهای زمینی از فاصله ۵۰ کیلومتری شعاع مرزی ایران و بیرون از مرز مسیرهای منتهی به حرمین را دربر می گیرد و مدت زمان این پوشش بیمه ای در کشور عراق حداکثر ۳۰ روز است.

سرپرست مدیریت بیمه ایران ادامه داد: متاسفانه با وجود اینکه سامانه سماح تا این بیمه نامه تکمیل نشود اجازه خروج به زوار از کشور مجاز را مجاز نمی کند. بسیاری از ارگان از ان اطلاعی ندارند، البته اطلاع رسانی به زوار، منابع درمانی داده شده اما با این وجود بعضی زائرین اهمیتی به آن نمی دهند و خدمات را نمی شناسند. و این نشست برای رساندن اطلاعات انجام شده است.
وی افزود: اگر اتفاقی بیافتد بیمه ایران امکان پرداخت هزینه را دارد حتی اگر زمان گذشته باشد و غیر از آن همکاران ما در مرز حضور دارند تا در صورت نیاز این خدمات را انجام دهند.
واسطه ما با زوار برای ارائه مدارک آنها مراجع درمانی هستند و مبلغی از زوار دریافت نمی شود.

فایضی پرداخت هزینه های بستری بیمارستانی را حداکثر ۲۷۵ میلیون ریال و پرداخت غرامت فوت به هر علت بیمه شدگان را ۴۰۰ میلیون ریال خواند و اضافه کرد: غرامت فوت از حادثه نیز ۲ میلیارد ریال برآورد شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.