اهواز- استان خوزستان به واسطه ۲ مرز شلمچه و چذابه هم اکنون شاهد حضور سیل عظیمی از زائران اربعین حسینی است که از طریق این ۲ مرز عازم عتبات عالیات شده اند و طی دو روز گذشته با موج بازگشت زائران روبرو هستند.

موج بازگشت عاشقان حسینی در مرز های جنوب/زائران عجله نکنند

قدس آنلاین؛گروه استان ها: شلمچه در ۱۵ کیلومتری خرمشهر و چذابه در ۱۱۰ کیلومتری غرب اهواز ۲ گذرگاه زائران اربعین حسینی در استان خوزستان هستند که در حال حاضر مسئولان سعی دارند تا با تمهیدات اندیشیده شده بستر بازگشت زائران اربعین را به کشور تسهیل کنند.

موکب ها تا بازگشت زائران برپا هستند

برای اربعین امسال تعداد یک هزار و ۵۰۰ موکب در استان خوزستان پیش بینی شد که از این تعداد ۴۰۰ موکب از میدان مقاومت خرمشهر تا شلمچه ، تعداد ۳۰۰ موکب در چذابه و ۸۰ موکب در ورودی اندیمشک و مابقی نیز در مسیر اهواز تا چذابه و اهواز تا خرمشهر برپا شدند.

بنا بر گفته  مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین خوزستان با تمهیدات انجام شده ۵۵ موکب تا بازگشت کامل زائران اربعین در استان خوزستان برپا خواهند ماند.

از زائرانی که وارد کشور می شوند درخواست می شود تا پیش از ادامه مسیر به سمت شهرهای خود درمکان های تعبیه شده استراحت کنند تا احتمال بروز حوادث رانندگی در مسیر را به حداقل برسانندحجت الاسلام سیدمحمود موسوی در همین راستا بیان کرد: برای بازگشت زائران پیش بینی های لازم صورت گرفته و آمادگی کامل برای خدمت رسانی به زائران در سفر بازگشت از کربلا وجود دارد.

وی افزود: مساجد و اردوگاه ها در سایر شهرهای استان خوزستان برای اسکان و تغذیعه زائران اربعین آماده شده اند ضمن اینکه ۲۰ موکب در شلمچه، ۱۵ موکب در چذابه و ۲۰ موکب در سایر شهرهای استان خوزستان تا بازگشت کامل زائران کربلا برپا خواهند بود.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: وی افزود: در هر ساعت از شبانه روز که زائران وارد شوند آب بسته بندی، بهداشتی و غذا بین زائران اربعین توزیع می شود، همچنین در زمینه اسکان و تغذیه زائران در استان خوزستان به ویژه در مرزهای شلمچه و چذابه و مسیر منتهی به گذرگاه ها مشکلی وجود ندارد.

وی اظهار داشت: در شلمچه امکان اسکان روزانه ۱۰۰ هزار زائر و تغذیه ۲۰۰ هزار نفر، در چذابه امکان اسکان ۸۰  هزار زائر و تغذیه ۱۹۰ هزار نفر فراهم است.

تعطیلی مدارس

گفتنی است همزمان با سیل بازگشت زائران برخی از کاربران فضای مجازی نیز بیکار ننشستند و خبر تعطیلی مدارس و ادارات را در روز چهار شنبه و هم چنین روز یک شنبه هفته آینده در کانال های اطلاع رسانی شایعه کردند.

در همین رابطه مدیر کل روابط عمومی استانداری خوزستان با واکنش نسبت به انتشار این خبر اظهار کرد: : اخباری در فضای مجازی مبنی بر تعطیلی ادارات و مدارس منتشر شده که کذب محض است و هیچ‌گونه تصمیمی در این زمینه اتخاذ نشده است.

سعید رضوانی در پاسخ به اینکه آیا برای روز پس از پایان مراسم اربعین تصمیمی در این رابطه اتخاذ شده است یا خیر نیز افزود: برای روز یکشنبه هفته آینده یعنی یک روز بعد از اربعین هم هنوز تصمیمی در زمینه تعطیلی  ادارات ومدارس  گرفته نشده است ولی این موضوع در دستور کار شورای تامین استان قرار دارد که در صورت تعطیل شدن ادارات و مدارس پس از اعلام نظر شورای تامین استان از طریق مراجع قانونی و رسانه های رسمی اعلام خواهد شد.

 وی  احتمال داد شورای تامین استان بخاطر رفاه حال زائران بازگشتی از مراسم اربعین برخی مدارس و ادارات در مسیر راهپیمایی اربعین حسینی را در روز یکشنبه تعطیل کند ولی هنوز تصمیمی در این زمینه اتخاذ نشده است.

زائران عجله نکنند

رئیس قرارگاه اربعین حسینی در مرز چذابه با بیان اینکه در حال خاضر آمار ورود به کشور دو برابر زائران خروجی است اظهار کرد: از زائرانی که وارد کشور می شوند درخواست می شود تا پیش از ادامه مسیر به سمت شهرهای خود درمکان های تعبیه شده استراحت کنند تا احتمال بروز حوادث رانندگی در مسیر را به حداقل برسانند.

علی حسین حسین زاده با اشاره به افرایش تصادفات رانندگی در میان زائران به دلیل خستگی و خواب آلودگی بیان کرد: به دلیل شلوغی مسیر و خستگی و عجله زائران برای رسیدن به مقصد، آمار تصادف‌ در روزهای اخیر افزایش یافته، به طوری که در ۲ روز گذشته در چهار سانحه رانندگی، چهار نفر کشته شده اند که همگی آنها زائرانی بودند که به کشور باز می‌گشتند.

وی گفت: بیش از ۵۰ دستگاه اتوبوس برون شهری در پایانه چذابه مستقر شده اند تا زائران را به صورت مستقیم به شهرهای خود منتقل کنند و بیش از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس درون شهری نیز برای جابجایی زائران به پارکینگ ها و شهر اهواز اختصاص یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.