ایلام- برگشت زائران از مرز مهران درحالی‌که هنوز بسیاری از زائران قصد عزیمت به کربلا رادارند موجب ازدحام زاید الوصفی در مرز مهران و جاده‌های مواصلاتی استان ایلام شده است.

ایلام غرق در ازدحام زائران/اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی

قدس آنلاین- گروه استان ها : تردد ۲ میلیون و ۴۲۵ هزار زائر از اول صفر تا امروز هفدهم صفر  و بیست و چهارم مهرماه از طریق مرز مهران بنا بر ادعای مسئولان حکایت از ۱۴۱ درصد رشد ندر مقایسه با مدت مشابه و در سال گذشته دارد.

بنا بر گفته استاندار ایلام پیش‌بینی‌ها حکایت از تردد بیش از ۴ میلیون نفر در مرز مهران در اربعین امسال دارد.

به گفته قاسم سلیمانی دشتکی در روزهای آینده در هر شبانه‌روز به‌طور متوسط حدود ۲۰۰ هزار نفر وارد مرز مهران شده و به خاک کشور بازخواهند گشت که ساماندهی دقیق حمل‌ونقل، تقویت موکب‌ها، ایجاد اقامتگاه‌های موقت در مسیرهای پرتردد  باهدف استقبال خوب و حفظ امنیت و آرامش و رفاه حال زائران حسینی ضرورت دارد.

رانندگان استراحت کنند

خستگی زائران اربعین به دلیل پیاده‌روی متمادی در روزهای گذشته حال بسیاری از مسئولان و پلیس راهور را بر آن داشته تا با اعلان‌های مکرر و کمک از رسانه‌ها از زائران تقاضا کنند تا پس از استراحتی مختصر و با آرامش کامل در جاده‌های ایلام رانندگی کنند.

بنا بر توصیه رئیس پلیس‌راه ایلام در این راستا از رانندگان خواسته‌شده تا به‌محض ورود به استان زمان را مدیریت کنند زیرا بیشترین علت تصادف در این ایام خستگی و خواب‌آلودگی، سرعت غیرمجاز و تجاوز به چپ گزارش‌شده است.

تردد ۲ میلیون و ۴۲۵ هزار زائر از اول صفر تا امروز هفدهم صفر  و بیست و چهارم مهرماه از طریق مرز مهران بنا بر ادعای مسئولان حکایت از ۱۴۱ درصد رشد ندر مقایسه با مدت مشابه و در سال گذشته داردسرهنگ رضا همتی زاده بابیان اینکه بهتر است زائران بلافاصله بعد از ورود به مرز اقدام به مسافرت به سمت استان خود نکنند اظهار کرد: به همین منظور در تعداد هشت نقطه جاده‌ای در مسیر ایلام به مهران و ایلام به سرابله شناسایی و برای استراحت رانندگان چادر برپاشده است.

وی با اشاره به اینکه  با توجه به موج بازگشت زائران، ترافیک در بعضی نقاط ازجمله تونل راه کربلا پرحجم و سنگین است اما تحت کنترل قرار دارد  افزود: برای کنترل ترافیک و تسهیل در تردد، مسیر میدان قرآن ایلام به ۲ بخش تقسیم‌شده است و زائران از میدان قرآن به سمت سرابله و حمیل و ایوان و اسلام آباد هدایت می‌شوند.

سرهنگ همتی زاده یادآور شد: پلیس‌راه از طریق دوربین‌های پایش تصویری مسیرهای پرترافیک را شناسایی و بلافاصله برای رفع مشکل ترافیکی در محل حضور می‌یابد.

وی تأکید کرد: مسافران در اقامتگاه‌های مرز استراحت و خواب کافی داشته باشند تا از بروز حوادث رانندگی به علت خستگی و خواب‌آلودگی جلوگیری شود.

محدودیت‌های ترافیکی

رئیس پلیس‌راه ایلام  با اشاره به آغاز موج بازگشت زائران کربلا به ایران هم‌چنین از اجرای محدودیت‌های مقطعی جهت روان‌سازی و پیشگیری از حوادث جاده‌ای خبر داد.

همتی زاده ضمن اشاره به ادامه حجم بالای ورود و خروج زائران از محورهای مواصلاتی، اضافه کرد: در خصوص یک‌طرفه کردن مسیر ایلام - مهران مسلماً این جاده با توجه به‌پیش بینی حجم بالای تردد و عدم گنجایش این محور پیش‌بینی یک‌طرفه کردن آن در برنامه‌های ترافیکی استان است.

وی گفت: به‌محض پررنگ‌تر شدن بازگشت زائران در بحث یک‌طرفه کردن برخی مسیرها تمهیدات لازم اندیشیده شده و اجرایی خواهد شد.

تردد روان در پایانه مرزی

مدیر پایانه مرزی مهران نیز با اشاره به افزایش تعداد زائران به‌منظور بازگشت به کشور اظهار کرد: در حال حاضر جریان تردد زائران برعکس شده و تعداد زیادی در حال بازگشت هستند.

مجتبی سلیمانی با اشاره به اینکه ازنظر فضای خدمات‌دهی به زائران مشکلی نداریم و حدود ۶۴ گیت برای تردد پیش‌بینی‌شده که در حال حاضر ۲۰ گیت آن فعال است و در صورت نیاز سایر گیت‌ها متناسب با شرایط فعال خواهد شد.

وی بابیان اینکه این پایانه برای پاسخگویی مناسب و مطلوب به زائران اربعین حسینی برنامه‌ریزی کرده و آمادگی کامل برای پذیرش هر تعداد و هر میزان زائر را دارد.

سلیمانی بابیان اینکه زیرساخت‌های لازم در پایانه مرزی فراهم‌شده و با تمام ظرفیت در حال فعالیت هستیم و خوشبختانه مشکلی تاکنون نداشته‌ایم. ادامه داد: همکاران ما در اداره کل حمل‌ونقل استان ایلام خدمات‌رسانی خوبی در این مکان برای انتقال زائران به شهرهای خود برکت ارائه می‌دهند و کمترین نارضایتی در این خصوص وجود دارد.

وی با اشاره به موج بازگشت زائران مراسم اربعین حسینی افزود: تا قبل از اربعین پیش‌بینی می‌شود به‌طور میانگین روزانه حدود ۱۲۰ هزار نفر ورود از پایانه مرزی مهران داشته باشیم اما بعد از اربعین این میزان افزایش پیدا می‌کند چون تعداد بسیاری از زائران مرز مهران را برای بازگشت انتخاب خواهند کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.