وزیر صمت تاکید کرد برنامه خورج برخی از مدلهای خودرو در خانواده پراید و پژو تا پایان سال حتما اجرایی خواهد شد.

برنامه خروج برخی خودروهای خانواده پراید و پژو تا پایان سال اجرایی خواهد شد

قدس آنلاین: وزیر صنعت و معدن تاکید کرد: برنامه خروج برخی خودروهای پرتیراژ و پر مصرف بطور حتم اجرا خواهد شد.

رضا رحمانی در پاسخ به سوال خبرنگار ما درباره ادامه روند پیش فروش خودروهایی مثل پراید و برخی محصولات پژو که در برنامه خروج از خط تولید هستند و این شائبه که این روند ایجاد تعهدات بدان معناست که خودرو سازها تمایلی به توقف تولید و صرف نظر از سود این دسته از خودروهای پر مشتری ندارند؟ گفت: این یک برنامه مصوب است و هم در خانواده پراید برخی از مدل‌ها تولیدشان متوقف خواهد شد و هم در خانواده پژو.

وی افزود: در ان مدل‌ها که خودروسازها تعهد ندارند تا آخر سال برخی مدل‌ها از تولید خارج می‌شوند و از هم اکنون به دنبال خودرو  جایگزین هستند زیرا این جایگزین ها باید متناسب با همان خانواده و کلاس باشد. وی تاثیر اختلاف زیاد بین قیمت تمام شده با قیمت فروش خودروها را در بی میلی خودروسازها به از رده خارج کردن برخی مدلها نادرست خواند و گفت: این سخنان که قیمت تولید پراید از قیمت فروش آن پایین‌تر است کاملا دروغ است.

رحمانی در مورد رد طرح تشکیل وزارت بازرگانی از سوی شورای نگهبان گفت: ما تابع قانون بوده و نظر شورای نگهبان را می‌پذیریم.

وی در مورد بهبود فضای کار در کشور نیز افزود: در این حوزه برخی اقدامات باید در حیطه داخلی وزارتخانه صورت می‌پذیرفت که آنها به‌خوبی انجام شده، به‌طوری که در حال حاضر از ۸۷ مجوز بهره‌برداری به ۴۶ مجوز رسیدیم که موجب تسهیل کارها شده است. سامانه‌ها نیز کامل‌تر شده است و این اقدامات در حیطه خود وزارت موثر بوده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره اقدامات فراوزارتخانه‌ای در این حیطه نیز گفت: ما به عنوان متولی حوزه کسب و کار از دستگاه‌های دیگر مطالبات و پیگیری‌های لازم را داریم چرا که مسئول مستقیم این حوزه، مرکز ملی فضای کسب و کار است که در وزارت اقتصاد قرار دارد. ما ارتباطات خوبی با این مرکز داشته و در گزارش این نهاد به‌عنوان وزارتخانه نمونه در بهبود فضای کسب و کار شناخته شده‌ایم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.