معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: استان از آمادگی کامل برای میزبانی از زائران دهه آخر صفر و تامین اقلام مورد نیاز آنها برخوردار است.

خراسان رضوی  از آمادگی کامل برای میزبانی از زائران دهه آخر صفر برخوردار است/ وضعیت ذخائر کالایی استان بیشتر از نیاز زائران دهه آخر صفر است

علی رسولیان در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: بر اساس تجارب سال های گذشته و جلسات مختلفی که در مورد تامین کالا و بازار  برگزار شده است استان خراسان رضوی و مشهد الرضا از آمادگی کامل جهت میزبانی از زائران دهه آخر صفر و تامین اقلام مورد نیاز آنها برخوردار است.

وی تصریح کرد: برنج، روغن، گوشت منجمد، آرد، شکر و اقلام دیگر به قیمت تنظیم بازار و به هر اندازه ای که مورد نیاز هیئت های مذهبی باشد وجود دارد و توزیع خواهد شد.

معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: در حال حاضر توزیع برخی از این اقلام شروع شده است و حتی پیش بینی می شود میزان تقاضا و مورد نیاز هیئت های مذهبی از حجم کالاهایی که برای این ایام پیش بینی شده است کمتر باشد.

رسولیان با بیان اینکه ذخائر کالایی استان  برای دهه آخر صفر خوب است، افزود: همچنین جلسه تنظیم بازار استان نیز به منظور مدیریت بازار در دهه آخر صفر برگزار شد و قیمت ها یک به یک مورد بررسی قرار گرفت که طبق بررسی ها قیمت کالاها در سطح استان خراسان رضوی نسبت به کل کشور بسیار پایین تر است.

وی تصریح کرد: تنها در مورد برنج پاکستانی که در برخی انواع آن قیمت استان در حدود هزار تومان بالاتر است که با مراجع قضایی هماهنگی صورت گرفت که از محل کالاهای احتکار شده ، کمبود در این زمینه جبران شود و از طرفی چون در حال حاضر توزیع برنج های  وارداتی ممنوع است با تهران هماهنگی هایی مبنی بر توزیع برنج هایی که در انبارها موجود است صورت گرفت ، اما در مورد توزیع برنج هندی با قیمتی در حدود ۶ هزار تومان هیچ محدودیتی وجود ندارد و به هراندازه که مورد نیاز باشد توزیع خواهد شد.

معاون امور هماهنگی اقتصادی استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه مناسبت هایی همچون دهه پایانی ماه صفر نقش  به سزایی در نهادینه کردن فرهنگ میزبانی و ارائه سیره و منش امام رضا (ع) دارد،اظهار کرد: همچنین یک گروه بازرسی و نظارت ویژه ایام دهه صفر به منظور نظارت بر فعالیت اصناف و کسبه در شهر مقدس مشهد تشکیل شده است و تاکید ویژه بر برخورد جدی و بازدارنده با افرادی که در حق زائران بی انصافی و تخلف کنند صورت  گرفت و حتی مواردی نظیر قطع سهمیه در برخی از صنوف نظیر نانوایی ها نیز به تصویب رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.