وزیر آموزش و پرورش در واکنش به طرح برخی از نمایندگان برای حذف درس زبان انگلیسی از دروس مدارس گفت:مناسب‌تر این بود که این پیشنهاد در مرجع تخصصی خودش مورد بررسی قرار می‌گرفت

واکنش وزیر آموزش و پرورش به طرح برخی از نمایندگان برای حذف درس زبان انگلیس

قدس انلاین:محسن حاجی‌میرزایی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره طرح برخی نمایندگان مجلس برای حذف درس زبان انگلیسی از مدارس نیز گفت: ما شورایی تحت عنوان شورای ملی آموزش و پرورش داریم که شورای قانونی است و مسئولیت دارد که درمورد برنامه‌های درسی و فرآیندهای آموزشی بررسی کرده و مصوبه داشته باشد. من فکر می‌کنم مناسب‌تر این بود که این پیشنهاد در مرجع تخصصی خودش مورد بررسی قرار می‌گرفت

وی ادامه داد: نکته دوم هم این است که یک درس یا ضرورت دارد، یا ضرورت ندارد. اگر ضرورت دارد که دانش آموزان آن درس را بدانند باید در آموزش و پرورش این کار انجام شود و قابل واگذاری نیست؛ اگر هم ضرورت ندارد باید حذف شود و فکر می کنم مرجع رسیدگی به این موارد شورای ملی آموزش و پرورش است و من پیشنهاد می‌کنم از این طریق کار را دنبال کنند. اگر آموزش در مدارس کاستی هم دارد قابل بررسی است.  

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین درباره هدایت دانش‌آموزان به سمت کتاب‌های کمک آموزشی و موسسات آموزشی از سوی برخی مدارس به ویژه در سالهای پایانی هر دوره تحصیلی،  گفت: به مدارس توصیه شده این کار را انجام ندهند چرا همه محتوای آموزشی که در امتحانات و به ویژه کنکور مورد سنجش قرار می‌گیرد از کتاب‌های درسی است و اگر دانش آموزان دروس خود را با دقت بخوانند نیازی به کتاب های دیگر ندارند.  

وی در پاسخ به اینکه آیا با مدارس متخلف برخورد می‌شود، گفت: به این مدارس رسیدگی می‌شود.  

حاجی‌میرزایی در پاسخ به سوالی درباره کمبود کتاب درسی و معلم برای دانش‌آموزان با وجود آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: مشکل کمبود معلم به طرق مختلف حل شده و با همه ادارات استان‌ها مذاکره و اعداد و ارقام گرفته شده و الان مشکل جدید وجود ندارد. ممکن است برخی استان‌ها در نحوه محاسباتشان اشکالاتی وجود داشته باشد که من مامور کرده‌ام پیگیری کنند و حل و فصل شود.

وی درباره تهیه کتاب از سوی برخی خانواده‌ها از بازار سیاه گفت: امسال حدود ۱۴۲ میلیون جلد کتاب چاپ کردیم و در این زمینه مشکلی نداریم. افراد برای دریافت کتاب باید در سامانه ثبت‌نام می‌کردند، در این زمینه برخی مناطق ممکن ضعف داشته باشند در همین زمینه تاکید کردیم مشکل برطرف شود،   اصلا لازم به بازار سیاه نیست، کتاب به اندازه موجود است و لازم نیست کسی از بازار آزاد کتاب تهیه کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.