مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی با اشاره به وجود ۱۵۰ پروژه نیمه‌تمام ورزشی در سطح این استان گفت: برای تکمیل و بهره‌برداری از این تعداد پروژه ورزشی ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

۱۵۰ پروژه نیمه‌تمام ورزشی خراسان رضوی نیازمند ۴۰۰میلیارد تومان اعتبار

به گزارش قدس آنلاین، فرزاد فتاحی امروز در جمع خبرنگاران در کاشمر،گفت: در حال حاضر ۱۵۰ پروژه نیمه‌تمام ورزشی در نقاط مختلف خراسان رضوی وجود دارد که برای تکمیل و بهره‌برداری آن ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی با اشاره به اینکه در سال جاری   با دستور استاندار و موافقت وزیر ورزش و جوانان در سطح استان اقدام ویژه‌ای برای تخصیص اعتبار انجام‌شده است، یادآور شد: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده تا پایان سال ۹۰ پروژه ورزشی در سطح استان تکمیل و افتتاح می‌شود که این تعداد پروژه در هفت سال گذشته بی‌سابقه است.

وی با تأکید بر اینکه سرانه فضای ورزشی در خراسان رضوی خوب نیست، ابراز کرد: اگرچه وضعیت سرانه ورزشی در سطح شهرستان‌ها نسبت به جمعیت متفاوت است، اما در حال حاضر میانگین سرانه فضای ورزشی در خراسان رضوی ۵۳ سانتی‌متر است.

فتاحی با اذعان به اینکه میانگین سرانه فضای ورزشی در کشور حدود ۵۷ تا ۶۲ سانتی‌متر است، بیان کرد: اگرچه هم‌اکنون سرانه فضای ورزشی در کاشمر ۹۷ سانتی‌متر است اما این شهرستان یک سالن تخصصی استاندارد و یا پیست دوومیدانی ندارد، بنابراین در حوزه زیرساخت‌ها نمی‌توانیم سرانه ورزشی را ملاک قرار دهیم.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی بابیان اینکه هدف برنامه ششم توسعه وجود ۱۲۰ سانتی‌متر سرانه فضای ورزشی است و برای رسیدن به این مهم باید فضاهای ورزشی جدیدی احداث شود، افزود: باوجود اینکه در حال حاضر با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در سطح استان ۱۷ پروژه نیمه‌تمام برای تکمیل به بخش خصوصی واگذار می‌شود، بازهم آمادگی داریم هر پروژه‌ای که بخش خصوصی برای تکمیل آن اعلام کند با بهترین شرایط پروژه را واگذار کنیم.

وی با اشاره به اینکه اماکن و فضاهای ورزشی پس از تکمیل برای بهره‌برداری از طریق ماده ۸۸ به بخش خصوصی واگذار می‌شود، خاطرنشان کرد: در مرحله نخست واگذاری‌ها با اطلاع‌رسانی انجام‌شده و زمینه برای واگذاری ۱۲۳ مکان ورزشی در خراسان رضوی فراهم‌شده است به‌طوری‌که در این مرحله ۵۳ مورد واگذار و مابقی پس از فراخوان مرحله دوم به واجدین شرایط واگذار می‌شود.

فتاحی با تأکید بر اینکه با تشکیل اکیپ بازرسی در سطح استان بر نحوه فعالیت اماکن و فضاهای ورزشی نظارت می‌شود، اظهار کرد: برای نخستین بار با امضای قرارداد با شرکت‌های حسابرسی، تمام فعالیت‌ها و صورت‌های مالی هیأت‌های ورزشی و سازمان‌های مردم‌نهاد مورد حسابرسی قرار می‌گیرد.

وی همچنین در خصوص برخی از هیأت‌های ورزشی که در سطح شهرستان و استان تنها نام هیأت را یدک می‌کشند و فعالیتی ندارد، تأکید کرد: هر هیأت ورزشی که فعال نباشد باید تعطیل و ابلاغ رئیس آن هیأت لغو می‌شود.

فارس

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.