نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه روحانی با مطرح کردن رفراندوم برای عدم پاسخگویی فرار روبه جلو کرد گفت: اظهارات اخیر رئیس جمهور آغاز رقابت‌های انتخاباتی محسوب می شود اما او باید در ابتدا پاسخگوی عملکردش باشد.

روحانی با مطرح کردن رفراندوم برای عدم پاسخگویی فرار روبه جلو کرد

قدس آنلاین: حسین سبحانی‌نیا نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در باره اظهارات اخیر حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در دانشگاه مبنی بر اینکه اگر در بحث به نتیجه نمی‌رسیم همه‌پرسی کنیم، اظهار داشت: اظهارات امروز آقای روحانی نکاتی را در برداشت که طبیعتا از ایشان خیلی بعید بود؛ کسی که مسئولیت صیانت از قانون اساسی را برعهده دارد و بر اساس شناخت و آگاهی نسبت به قانون اساسی و اختیارات ماده ۱۱۳ مسئولیتی را پذیرفته، در این گونه مسائل به قدری سنگین به نظر می‌آید.

وی افزود: این درست نیست که برخی‌ها تا مسئله‌ای می‌شود بحث رفراندوم را مطرح می‌کنند؛ چراکه این استحکامی که اصول قانون اساسی باید داشته باشد را زیر سوال می‌برد.

نماینده سابق مجلس با اشاره به این سخن آقای روحانی که حاضرم برای مردم ایران خودم را قربانی کنم، گفت:‌ این حرف‌ها البته چندی پیش قبل از سفر به نیویورک توسط ایشان مطرح شد. معتقدم که طرح این مسائل با توجه به انتخابات مجلس فرار از برخی واقعیت‌های موجود در کشور است.

سبحانی‌نیا خاطرنشان کرد: وقتی دولت نمی‌تواند از عملکرد خود دفاع کند و یا عملکرد گویا و قابل قبولی برای ارائه به مردم ندارد، طبیعی است که به این گونه مسائل متوسل شده و فرار رو به جلو صورت می‌دهد.

وی تاکید کرد: مردم امروز مشکلات اقتصادی و معیشتی را در زندگی خود لمس می‌کنند اما دولت پاسخی برای مردم ندارد. می‌بینیم که آقای جهانگیری هم مسائل را به گونه دیگری مطرح می‌کند که همه اینها فرار روبه جلو است.

سبحانی‌نیا اضافه کرد: آقای رئیس جمهور یک روز بحث کمبود اختیارات را مطرح می‌کند، فردای آن روز می‌گوید حاضرم قربانی شوم و امروز هم مجددا از رفراندوم سخن به میان می‌آورد. شما ۶ تا ۷ سال وقت داشتید تا کارهایی که می‌خواستید را انجام دهید، چرا انجام ندادید؟

نماینده سابق مجلس معتقد است که طرح این مسائل از سوی حسن روحانی ایجاد کردن فضای جدیدی برای انتخابات است تا بتوانند در جامعه ایجاد دوقطبی کنند. بنابراین به نظرم آقای روحانی با سخنرانی امروز خود در دانشگاه تهران رسما رقابت‌های انتخاباتی را کلید زد.

وی خاطرنشان کرد: امروز مردم عملکرد دولت را به وضوح مقابل چشمان خود می‌بینند و مدام از خود می‌پرسند کجاست آن دولت امید؟ کجاست آن دولت کار که قرار بود جامعه را کن فیکون کند و طرح‌های ایده‌آلیستی مطرح می‌کرد؟ چه شد آن صحبت‌های آقای روحانی که می‌گفت اقتصاد را چنان شکوفا می‌کنیم که مردم نیاز به یارانه‌ها نداشته باشند؟ آقای روحانی در چنین فضایی با چه پشتوانه‌ای از رفراندوم سخن می‌گوید؟

انتهای پیام/‌

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.