معاون دفتر نمایندگی آستان قدس در استان خراسان رضوی گفت: همزمان با ایام اربعین حسینی خادمیاران آستان قدس با مشارکت سایر نهادهای اجرایی، نظامی و مردمی در حال خدمت رسانی به زائران افغانستانی اربعین حسینی هستند.

خدمت‌رسانی به ۳۰ هزار زائر افغانستانی در مرز دوغارون با مشارکت آستان قدس رضوی

به گزارش قدس آنلاین، عباسعلی تقی پور با اشاره به حجم تردد زائران افغانستانی اربعین حسینی و دهه آخر صفر از مرز دوغارون گفت: دفتر نمایندگی آستان قدس در استان خراسان رضوی با همکاری و مشارکت کلیه دستگاه‌های اجرایی، نظامی، شهرداری، گمرک و نهادهای مردمی در راستای پذیرایی و استقبال از این زائران اقدام به برپایی موکب خدمت رسانی امام رضا(ع) در نقطه صفر مرزی ایران و افغانستان کرده است.
وی افزود: این موکب که با فعالیت خادمیاران رضوی و مزین به تصاویر شهدای گرانقدر افغانستانی مدافع حرم فعالیت می‌کند، در مساحتی به متراژ۹۰۰متر مکعب زیر بنا برای استراحت آقایان و بانوان برپا شده است.
تقی پور ادامه داد: یک آشپزخانه نیز با زیر بنای ۲۵۰متر مکعب و با امکانات کامل در این موکب تجهیز شده است.
معاون دفتر نمایندگی آستان قدس تصریح کرد: طی رایزنی با گمرک دو فضا برای انبار مواد غذایی و یک سردخانه و دو نانوایی سیار نیز با امکان پخت روزانه ۵۰۰۰ قرص نان فراهم شده است.
وی به خدمات ویژه و جانبی موکب امام رضا(ع) نیز اشاره کرد و گفت: برپایی غرفه فرهنگی، غرفه کودک، غرفه پذیرایی، خدمات واکس و صوت، از خدمات جانبی و پذیرایی مستمر چای و نبات و آب معدنی نیز از خدمات ویژه موکب است.
تقی پور افزود: همچنین با مشارکت هلال احمر و شبکه بهداشت استان با استقرار آمبولانس و ارائه خدمات پزشکی از نظر سلامت نیز این موکب را تجهیز کرده‌ایم.
معاون دفتر نمایندگی آستان قدس گفت: این موکب روزانه به طور میانگین پذیرای بیش از ۲۰۰۰ نفر از زائران افغانستانی در وعده های صبحانه و ناهار است که کلیه مواد غذایی، پذیرایی میان وعده، میوه، ظروف پذیرایی، آب معدنی، دوغ و ماست رضوی به همت آستان قدس رضوی تهیه و به مرز دوغارون ارسال شده است.
وی در پایان گفت: پیش بینی می شود امسال از حدود ۳۰۰۰۰ نفر زائر از کشور افغانستان پذیرایی شود و موکب نیز تا روز شنبه مصادف با ۲۷ صفر ادامه فعالیت خواهد داشت.

منبع: استان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.