۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۲
کد خبر: 674742

راهپیمایی بزرگ اربعین از ابتدای شکل‌گیری‌اش تنها یک حرکت معنوی نبوده است. از نخستین اربعین تا همین امروز حرکتی سیاسی، اجتماعی و معنوی بوده که جهان تشیع به خوبی اهمیت آن را در طول تاریخ درک کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین  محمدرضا کافی/
راهپیمایی بزرگ اربعین از ابتدای شکل‌گیری‌اش تنها یک حرکت معنوی نبوده است. از نخستین اربعین تا همین امروز حرکتی سیاسی، اجتماعی و معنوی بوده که جهان تشیع به خوبی اهمیت آن را در طول تاریخ درک کرده است. اما اینکه در سال‌های گذشته و در طول تاریخ چقدر شرایط بروز و ظهور آن فراهم بوده و چقدر موانع وجود داشته، میزان گستردگی آن را رقم زده است. در این چند سال گذشته زمینه‌های گسترش و ظهور کارکردهای متنوع و مهم این حرکت بزرگ جهان تشیع آماده‌تر شده و حالا شاهد یک راهپیمایی عظیم و رونمایی از نمادی جهانی برای تشیع هستیم.

وقتی بیش از نیم قرن پیش خمینی کبیر نهضت خود را با نام حضرت اباعبدالله(ع) آغاز کرد می‌دانست تنها مسیر تشکیل امت بزرگ شیعه نام مبارک «حسین» (ع) است.

کار ساده‌ای نبود اما ۳۰ سال رهبری و پرچمداری رهبر معظم انقلاب، چالش‌ها و موانع مسیر تشکیل امت شیعه را هموار کرد و هر نقشه‌ای از سوی شیطان‌صفتان را با درایت و همراهی و همت جوانان انقلابی خنثی کرد.

در همین دو دهه اخیر قدرت نظامی اول جهان با تمام قوای نظامی، مالی و سیاسی خود نتوانست دور ایران اسلامی حصار بکشد و در نهایت مجبور به ترک سرزمین‌های همسایه‌های شرقی و غربی ایران شد. القاعده و داعش هم توانستند به نیابت از آن‌ها حتی یک تیر به سمت ایران بیندازند. مکر آن‌ها به خودشان بازگشت و همه تلاش آن‌ها در منطقه دو محصول را به بار آورد؛ نخست بیداری امت شیعه و بدست آوردن آگاهی لازم برای شناخت دشمنان واقعی اسلام و دوم اتحاد ملت‌های شیعه به خصوص اتحاد بین ملت‌های ایران و عراق.

اینکه امام حسن عسکری(ع) فرمود: «زیارت اربعین یکی از علایم مؤمنان است» باید رمزگشایی می‌شد. امروز مؤمنین عالم با برخورداری از ویژگی «ایمان» در موقعیتی به‌نام کربلا گرد هم می‌آیند و بزرگ‌ترین تجمع بشری را ایجاد می‌کنند. تجمعی که پیام‌های مهمی برای همه جهانیان دارد. از شرق تا غرب عالم چه آن‌هایی که سر در برف کرده‌اند و نمی‌خواهند این حرکت عظیم انسانی را ببینند و چه آن‌هایی که می‌بینند اما سال‌هاست برای نابودی اسلام ناب نقشه‌های شوم می‌ریزند، همگی به خوبی پیام شما راهپیمایان اربعین را دریافت کرده‌اند. نگران رسانه‌های غربی نباشیم که چرا این حرکت عظیم را به درستی انعکاس نمی‌دهند. دنیای امروز، جهانی شیشه‌ای است و حبس اندیشه‌ها و اطلاعات نشدنی است. چه دیر و چه زود انعکاس اشعه آفتاب اربعین در سراسر جهان و برای همه بشریت نمایان خواهد شد و بدون شک پیام اربعین به گوش همه جهانیان خواهد رسید وعده الهی محقق خواهد شد و مهمترین پیام راهپیمایی بزرگ اربعین که تشکیل امت واحده اسالم است، به زودی به سرانجام خواهد رسید. در روایات آمده است حضرت بقیه الله(عج (در زمــان ظهــور، خودشــان را فرزند امام حســین) ع(معرفی می‌کننــد. پس بر ما لازم اســت تا در مقدمه ظهور، حسین(ع(را به بشــریت بشناســانیم و چه توفیقی از این باالاتر که در اربعین حسینی پیاده نظام ظهور باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.