احمد امیرآبادی عضو هیئت رئیسه مجلس و نماینده مردم قم در صفحه شخصی خود در توییتر روایتی از احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درمورد شبکه معاند آمدنیوز منتشر کرد.

مطالبه مردم؛ برخورد با عوامل داخلی شبکه دروغ

آرش خلیل‌خانه/

 احمد امیرآبادی عضو هیئت رئیسه مجلس و نماینده مردم قم در صفحه شخصی خود در توییتر روایتی از احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درمورد شبکه معاند آمدنیوز منتشر کرد و نوشت:  دکتر توکلی می‌گفتند روزی که با آقای آملی رئیس مجمع بحثمان شد و جلسه را به نشانه اعتراض ترک کردم، به منزل رسیدم آمدنیوز خبر جلسه را زده بود. مطالب دروغی هم اضافه کرده بود، پاسخی دادم در جواب من نوشتند: ما درهمه جای نظام آدم داریم. وی در ادامه آورد: رابطین داخلی را رها نکنید!.

آمد نیوز و گردانندگان آن در سال‌های اخیر هزینه‌های زیادی را برای نظام و مردم ایران ببار آورده و صدمات امنیتی، سیاسی و حیثیتی فراوانی را به کشور تحمیل کرده‌اند. اگر چه این شبکه پیچیده تزویر و دروغ پراکنی از حمایت مالی، اطلاعاتی و سیاسی سرویس‌های بیگانه برخوردار بود و اقدامات تخریبی خود را در فضای مجازی برپایه انتشار خبرهای دروغ و خبر سازی در لابه‌لای برخی رویدادها و اطلاعات واقعی بی اهمیت به عنوان شگرد و تاکتیکی شناخته شده در فریب و پروپاگاندای انحرافی دنبال می‌کرد، اما عوامل خود فروخته، مرعوب، وابسته، نفوذی و خائنانی هم بودند که در این سال‌ها در داخل، این شبکه و سازمان را تغذیه کرده و یا نادانسته و از روی غفلت در دام آن گرفتار آمده بودند.

شکی نیست که برخی از اطلاعات این شبکه و کانال از داخل دستگاه‌های مختلف به بیرون درز می‌کرد. کانال‌ها و شاخه‌ها و سرشاخه‌هایی که انتظار می‌رود با اسیر شدن روح‌الله زم در تور اطلاعاتی سپاه اکنون شناسایی شده و یا در آینده نزدیک هویتشان و محلشان کشف شود و بخش بزرگ‌تر این کوه یخی نمایان شود. این موضوع ولوله‌ای را در میان شبکه معاند و ضد انقلاب که دستاورد سازماندهی و هزینه کرد چندین ساله خود را بر بادرفته می‌بیند به پا کرده است، کما اینکه پس از اعلام دستگیری روح‌الله زم، کانال‌ها و افراد مرتبط با او در فضای مجازی با ارسال پیام‌های هشدار از رابط ها و مرتبطین این شبکه خواستند تا تمامی پیام‌های شخصی و تماس‌هایشان را به وی در کانال آمد نیوز و دیگر مسیرهای ارتبطی حذف کنند تا احتمال شناسایی آن‌ها کمتر شود.

این شبکه و ماشین رسانه‌ای آن‌ها در همین یکی دو روزه البته به دنبال زمینه سازی برای طرح این موضوع بوده‌اند که با افشای اسامی رابطین و احتمالاً دستگیری دیگر عناصر این شبکه آن‌را به تسویه حساب‌های سیاسی ربط دهند و از آن برای به وجود آوردن یک مناقشه یا اختلاف سیاسی داخلی بهره‌برداری کنند.

وزیر کشور برخود با خائنان حق نظام و خواست مردم است

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور اما امروز در پاسخ به خبرنگار قدس در حاشیه جلسه دولت در این باره این موضوع را حق نظام و خواست مردم دانست و تأکید کرد: باید با هر کسی که در قالب نفوذ، جاسوسی یا همکاری‌های رسانه‌ای مبتنی بر خلاف امنیت ملی اقدام می‌کند و این‌گونه به کشور ما خیانت می‌کند، برخورد شود. وی افزود: به هر حال این حق نظام، قوه قضائیه و نیروهای امنیتی و اطلاعاتی است و همچنین خواست مردم است تا امنیت کشور حفظ شود و با هر کسی که با دادن اطلاعات به امنیت ملی کشور خیانت می‌کند، برخورد شود. رئیس شورای امنیت کشور در عین حال یادآور شد: ولی این برخورد باید مستند، دقیق و کاملاً اندازه‌گیری شده باشد تا موجب فضاسازی‌ و بروز برخی اختلاف‌ها در داخل یا علیه کشورمان نشود. وزیر کشور با اشاره به اینکه سپاه از مدت‌ها پیش روی این موضوع تور اطلاعاتی پهن کرده بوده و سناریوهایی طراحی کرده بودند که موفق شد، خاطرنشان کرد: این موضوع باید درسی باشد برای همه دستگاه‌ها و افرادی که به عنوان معاند و مخالف دست به اقداماتی علیه امنیت ملی کشور ما می‌زنند که اقتدار جمهوری اسلامی ایران شاید دیر و زود داشته باشد، ولی سوخت و سوز ندارد.

ربیعی: بگذاریم سپاه با صداقت کارش را تمام کند

علی ربیعی، سخنگوی دولت هم تعبیر جالبی را در مورد این کانال و شبکه دروغ پراکنی به کار برده و این شبکه را تروریست‌های آبرو نامید و گفت: روح الله زم و آمد نیوز بزرگ‌ترین خیانت را به اهالی رسانه و کلماتی مثل دموکراسی، رسانه و آزادی کرد و نباید آن را یک رسانه دانست. وی در عین حال تأکید کرد که درباره شبکه و عوامل داخلی مرتبط با او لازم است بدون پیش داوری و قضاوت زودهنگام در فضای رسانه‌ای اجازه داده شود تا سازمان اطلاعات سپاه کارش را تمام کند.

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهور در پاسخ به قدس اظهار داشت: باید ساحت پاک رسانه را از این باج نیوزها و تروریست‌هایی که آبروی مردم را هدف قرار دادند، جدا کرد.

سخنگوی دولت با تأکید بر اینکه ما برای کسانی که مخالف دولت یا نظام باشند، اما بر اساس اعتقادات خود در رسانه‌ها قلم می‌زنند، احترام قائلیم، اضافه کرد: اما این فرد در دامن سرویس‌های اطلاعاتی فعالیت می‌کرد و در اخباری که تهیه می‌کرد یک درصد واقعیت غیر قابل انکار و ۹۹ درصد دروغ وجود داشت و با این کار آبروی افراد را می‌برد. او اساس کار خود را بر افشاگری دروغ گذاشته بود و بزرگ‌ترین خیانت را به اهالی رسانه و کلماتی مثل دموکراسی، رسانه و آزادی کرد. اقدام آمدنیوز برای فروپاشی ذهنی جامعه و در راستای عملیات روانی بود. همه کسانی که معتقد به آزادی قلم و شرافت قلم هستند، از دستگیری این فرد خوشحال هستند.

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهور درباره عوامل داخلی و مرتبطین این کانال هم با اشاره به اینکه دو یا سه روز پیش، یکی از سایت‌ها افرادی که فاضل و متعهد به ایران هستند را به عنوان افرادی که به این شبکه مرتبط هستند عنوان کرد، به خبرنگار ما گفت: نباید این رخداد زمینه اتهام زنی‌های بی‌اساس را فراهم آورد و باید از قضاوت‌های تند صرف نظر کرد و اجازه دهیم دوستان ما در سازمان اطلاعات سپاه که من سپاسگزاری می‌کنم از آن‌ها با همان صداقتی که کار را دنبال کردند، موضوع را پیگیری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احسان ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
    0 0
    سلام.انشالله با تمام مسوولینی که مربوط بودن با این شبکه معاند برخورد قاطع بشه.نفوذی های بی شرف.
  • ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    0 0
    ان شاءالله