خراسان شمالی- جشن ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی به‌طور هم‌زمان در ۵ استانی که این پهنه‌های ارزشمند را در بر می‌گیرد برنامه‌ریزی شده است که جلسه هماهنگی این جشن در خراسان شمالی برگزار شد.

خراسان شمالی ثبت جهانی جنگل های هیرکانی را جشن می گیرد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، جشن ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی در تاریخ ۲۱ و ۲۲ آبان ماه سال جاری و به‌طور هم‌زمان با استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و سمنان برگزار می‌شود.

معاون میراث فرهنگی خراسان شمالی در جلسه هماهنگی این جشن با اشاره به ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی در فهرست جهانی یونسکو گفت: حدود ۲۵ هزار هکتار از این جنگل‌های ثبت‌شده در استان واقع شده است.

علی مستوفیان با تأکید بر حساس سازی و آگاهی بخشی گروه‌های مختلف مردم و عموم نسبت به اهمیت جنگل‌های هیرکانی، اظهار داشت: تلاش برای حفاظت از این میراث ارزشمند، مهم‌ترین اقدامی است که باید ازاین‌پس انجام بگیرد.

وی با بیان اینکه جشن ثبت جنگل هیرکانی هم‌زمان با ۴ استان دیگر در خراسان شمالی نیز برنامه‌ریزی شده است، تصریح کرد: این جشن با استفاده حداکثری از ظرفیت بخش خصوصی و گروه‌های مردمی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.