رییس پلیس راهنمایی و رانندگی بینالود گفت: ترافیک مسیرهای بین مشهد و طرقبه و شاندیز در این شهرستان با تمهیدات صورت گرفته ظرف یک ماه اخیر تا ۷۰ درصد کاهش یافته لذا روانتر شده است.

بار ترافیکی مسیر طرقبه و شاندیز کاهش یافته است

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ سلیمان ایزدی  افزود: در این راستا با دستور دادستانی و شورای همتا در خراسان رضوی بولوار فرمانیه به سوی مجیدیه به عنوان مسیر بحرانی تعریف شده است.
وی اظهار داشت: این مسیر آسفالته و به بلوار مجیدیه متصل شده است و هنگام سنگین شدن بار ترافیک مسیر بازگشایی می شود تا خودروها بتوانند از این مسیر وارد بزرگراه میثاق شوند.
وی گفت: همچنین ۲ مسیر برای ورود خودروها از طرقبه به میدان ملک در طرقبه و کوهستان پارک شادی در نظر گرفته شده تا زیر پل پرتوی گره ترافیکی ایجاد نشود.
سرهنگ ایزدی افزود: ساخت رمپ از ورودی طرقبه از کنار هتل ثامن به سوی میدان ملک نیز در دستور کار است که زمین این پروژه ملک شخصی است و شهرداری در حال رایزنی برای تملک آن می باشد.
طرقبه و شاندیز نزدیکترین قطب گردشگری به مشهد و منطقه تفرجگاهی برخوردار از جاذبه های طبیعی کوهستانی، چشم اندازهای سرسبز، رودخانه و هوای مطبوع است که تنها تنفسگاه کلانشهر مشهد محسوب می‌شود.  

بینالود در غرب و شمال غرب مشهد با مساحت ۱۱۰۰ کیلومترمربع ۷۰ هزار نفر جمعیت دارد. ۳۱ هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن بخشهای شاندیز و طرقبه و دهستانهایی همچون ابرده، جاغرق، زشک و کنگ هستند.  

طرقبه و شاندیز تا تابستان ۱۳۸۷ از بخشهای تابعه شهرستان مشهد بودند. بینالود هم‌ اکنون شامل دو بخش طرقبه و شاندیز و ۵۳ روستا، بعد از مشهد مهمترین مقصد گردشگری در استان خراسان رضوی محسوب می‌شود.

شهر شاندیز به عنوان نخستین منطقه بین‌المللی نمونه گردشگری ایران در سال ۱۳۸۴ توسط دولت برگزیده شد. سوغات این شهرستان صنایع دستی، پوستین دوزی، بستنی و غذای معروف آن "شیشلیک" است. "ویرانی" از روستاهای شاندیز نیز به عنوان بازار اصلی نمایشگاهی و تولیدی مبلمان خراسان در حاشیه جاده مشهد - شاندیز قرار دارد.

برخی روستاهای این منطقه همچون کنگ و ازغد به دلیل ویژگی معماری سنتی و تاریخی از مراکز مهم دیدنی و جذاب محسوب می‌شوند.

همچنین ارتفاعات بینالود در جنوب این شهرستان قرار دارد. طرقبه و شاندیز دارای مراکز متعدد تفریحی پذیرایی، اقامتی، رفاهی است.

بر اساس برخی آمارها "شاندیز" سالیانه پذیرای حدود پنج میلیون نفر گردشگر جاذبه های طبیعی این خطه است که حدود ۳۰ درصد آنها از خارج استان به این منطقه سفر می کنند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.