همدان - معاون دفتر اقتصاد استانداری همدان با اشاره به اینکه در حال حاضر شاهد بحرانی ترین شرایط تولید در صنایع از جمله سیمان هستیم، گفت: واسطه ها را در حوزه حمل و نقل باید حذف کرد.

واسطه ها را در حوزه حمل و نقل باید حذف کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان، محمود ملکیان در نشست هم اندیشی و بررسی نرخ حمل محمولات سیمان در مناطق مختلف کشور که در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان برگزار شد،  اظهار داشت: در این بحران ها باید کامل و با دقت در رعایت حال همه گروه های دست اندرکار تصمیمات را اتخاذ کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه شرایط حفظ حمل و نقل کالا نیازمند ناوگان است بنابراین تولید کننده و بخش حمل و نقل دو بازوی تقویت کننده هم هستند و باید یکدیگر را حفظ کنند.

معاون دفتر اقتصاد استانداری همدان ادامه داد: در چند سال قبل در تعداد ناوگان مشکل داشتیم و افزایش تولیدات بازار، ازدیاد ناوگان را به دنبال داشته است.

ملکیان اضافه کرد: بنابراین نه حق با تولیدکننده و عدم افزایش نرخ است و نه راننده باری بدون دقت به نرخ تمام شده کالا، حق افزایش نرخ را دارد و تعادل بین تولید کننده و مصرف کننده بهترین راه است.

وی نقش واسطه ها را در حوزه حمل و نقل نگران کننده دانست و افزود: واسطه ها به تولید کننده و راننده و شرکت اهمیتی نمی دهند و بدون شک بیشترین آسیب را به صنایع و بخش حمل و نقل می رسانند.

افزایش نرخ حمل و نقل اجتناب ناپذیر است

مصطفی پناهنده  مدیرکل راهداری استان همدان در این نشست با بیان اینکه سیمان سهم بزرگی از تولیدات استان را به خود اختصاص داده و سالانه مقدار بسیاری از این محصول در استان تولید و به خارج صادر می شود، اظهار داشت: یکسان سازی نرخ حمل محمولات سیمان در این بین موضوعی مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد.

پناهنده  با بیان اینکه در حال حاضر تولید سیمان در استان از تقاضا بیشتر است گفت:  مشکلی در خصوص بارنامه و تعرفه ها نداریم اما دریافت مبالغ پشت بارنامه موجب افزایش قیمت سیمان و فشار بر مردم شده است.

وی به هزینه حمل و نقل سیمان اشاره کرد و افزود: متأسفانه خریداران سیمان انتخاب شده هستند و این موجب ایجاد پاره ای مشکلات شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.