نخستین ناکامی مارک ویلموتس همراه با تیم ملی فوتبال ایران با واکنش‌های متعددی همراه شد، مخالفان و موافقان هر یک به نحوی تلاش کردند از ناکامی برابر بحرین به سود خود بهره‌برداری کنند تا دیدگاه‌های خود را به طرف مقابل القا کنند.

سینا حسینی/

نخستین ناکامی مارک ویلموتس همراه با تیم ملی فوتبال ایران با واکنش‌های متعددی همراه شد، مخالفان و موافقان هر یک به نحوی تلاش کردند از ناکامی برابر بحرین به سود خود بهره‌برداری کنند تا دیدگاه‌های خود را به طرف مقابل القا کنند اما مسئله‌ای که نمی‌توان از آن غافل شد این است که تیم ملی فوتبال ایران با دوره‌ای خاص رو به‌رو شده است که اگر از این دوره گذار به خوبی عبور نکند اختلاف نظرها و سلایق متعدد جایگاه این تیم را به خطر خواهد انداخت.

هرچند تیم ملی فوتبال ایران در هشت سال گذشته که هدایتش در اختیار کارلوس کی روش بوده نتوانست افتخار بزرگی در سطح قهرمانی بدست آورد اما نظم تیمی، ساختار دفاعی و عملکرد ایده آل بازیکنان حاضر در اردوی تیم به گونه‌ای ذائقه مردم را شکل داد که آن‌ها توقع ناکامی برابر تیم‌های آسیایی نظیر بحرین را ندارند. همین موضوع سبب شد که پس از ثبت شکست برابر بحرین تیغ تیز انتقادها به سمت کادر فنی جدید تیم ملی روانه شود.

جدا از جدل‌های کاذب حامیان و مخالفان ویلموتس، باید به این نکته توجه ویژه داشت که تداوم این فضا می‌تواند چالش بزرگ و خطرناک برای تیم ملی ایران به حساب آید چرا که تیم ملی در حال حاضر بهانه‌ای برای جنگ میان موافقان و مخالفان کارلوس کی روش است در حالی که هنوز این جماعت باور نکردند که دیگر کی روش در فوتبال ایران نیست! عده ای بدون توجه به شرایط موجود در شیپور ناکارآمدی ویلموتس می‌دمند و بیرق دار کارلوس کی روش هستند، جریانی دیگر با اشاره به نتیجه دیدار ایران – بحرین همانند پیشگویان باستان مدعی اند که باید به فکر جایگزین جدیدی برای هدایت تیم ملی باشیم، عده ای دیگری نیز با اشاره به کارنامه موفق برانکو در دوره مربیگری‌اش در پرسپولیس پیشنهاد حضور وی را در کادر فنی تیم ملی مطرح می‌کنند!

واکاوی بروز چنین رفتارهایی یک واقعیت را به اثبات می رساند که این افراد در انتظار وقوع یک ناکامی بودند تا عقده گشایی کنند و علایق شخصی خود را علنی کنند در حالی که در فوتبال روز دنیا چنین رفتاری در هیچ کجای جهان مرسوم نیست.

ثمره فضای کنونی از بین رفتن تمرکز کادر فنی تیم ملی است، بدون تردید از بین رفتن تمرکز ویلموتس و همکارانش زمینه ساز شکست‌های بعدی خواهد شد از این رو باید رئیس فدراسیون فوتبال در این برهه به جای پنهان شدن در پس پرده وارد عرصه شود تا فردا متهم به هزار و یک سناریو نانوشته نشود اما انگار مهدی تاج همان گونه که در ماجرای برکناری مجیدی و انتخاب استیلی سیاست سکوت را در پیش گرفته امروز در قبال تیم ملی بزرگسالان هم از همین سیاست کمک گرفته است تا با کمترین حاشیه و چالش مواجه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.