همدان- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: به مناسبت روز جهانی عصای سفید ۱۰ هزار عنوان کتاب صوتی به منابع بخش نابینایان کتابخانه عمومی مرکزی همدان افزوده شد تا در اختیار روشندلان گرامی قرار گیرد.

رونمایی ۱۰ هزار عنوان کتاب صوتی در کتابخانه مرکزی همدان

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان همدان، عاطفه زارعی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در نشست روشندلان دوستدار کتاب به مناسب روز جهانی عصای سفید که در بخش نابینایان کتابخانه عمومی مرکزی همدان برگزار شد با بیان اینکه استفاده از عصای سفید، نمادی برای شناخت نابینایان است اظهار کرد: مخترع خط بریل پس از اینکه در سانحه‌ای بینایی خود را از دست داد، این خط را اختراع کرد به طوری که  ناامید نشد و با تلاش فراوان نشان داد که محدودیت‌های جسمی مانع از پیشرفت آدمی نمی‌شود.

وی گفت: از روشندلانی که در کتابخانه‌های عمومی عضو هستند می‌خواهیم که دوستان خود را به کتابخانه معرفی کند تا آنان نیز وارد جامعه شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه بیش از ۴ هزار نفر در سراسر استان نابینا هستند افزود: در بخش نابینایان کتابخانه عمومی مرکزی همدان ۱۹۴ روشندل عضو هستند و ۳۲۵ عنوان کتاب در ۹۰۰ نسخه برای آنها با خط بریل وجود دارد.

زارعی با بیان اینکه این بخش کتابخانه از ۱۴  و ۸۰۰ هزار کتاب صوتی بهره می‌برد افزود: ۱۰ هزار کتاب صوتی امروز به  چهار کتاب صوتی موجود در مجموعه اضافه می‌شود تا نابینایان از آن‌ها بهره لازم را ببرند.

وی با تأکید بر اینکه به دنبال این هستیم که این منابع اطلاعاتی را به شیوه‌های مختلف افزایش دهیم تصریح کرد: نابینایان حضور خود در عرصه کتابخوانی را بیشتر کرده و درخواست‌های خود را افزایش دهند، تا امکانات بیشتری برای آنان در نظر گرفته شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با اشاره به اینکه امیدوارم با مشارکت بیشتر نابینایان بیش از ۵۰ درصد نابینایان استان از خدمات کتابخانه‌ای استفاده کنند ادامه داد: در حال حاضر ۱۴ هزار و ۸۰۰ منبع اطلاعات صوتی در بخش نابینایان وجود دارد که امیدوارم مورد استفاده همه اعضا قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.