۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲
کد خبر: 674779

گیلان - کارشناس هواشناسی گیلان از برقراری جریانات جنوبی در ارتفاعات و دامنه های استان در روز جمعه خبر داد و گفت: وزش باد گرم و افزایش نسبی دمای هوای گیلان دور از انتظار نیست.

وزش باد گرم در گیلان طی جمعه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی هواشناسی گیلان ،یوسف شجاعی ، با بیان اینکه آسمان امروز گیلان صاف و آفتابی بود، اظهار کرد: دمای هوا نسبت به روز گذشته ثابت بود و در برخی از نقاط افزایش دو درجه ای دما داشتیم.

وی منجیل با ۲۸ درجه سانتی گراد و دیلمان با ۱۰ درجه سانتی گراد را به ترتیب گرم ترین و سردترین نقاط استان در بین ایستگاه های هواشناسی دانست و افزود: کمینه دمای هوای رشت نیز ۱۲ و بیشینه دما ۲۶ درجه سانتی گراد بود.

کارشناس هواشناسی گیلان تصریح کرد: بررسی نقشه های هواشناسی نشان می دهد تا پایان هفته، جوی غالبا پایدار در منطقه استقرار دارد و انتظار داریم برای فردا و پس فردا در بیشتر ساعات آسمانی صاف و آفتابی داشته باشیم.

شجاعی با اشاره به گذر امواج ضعیف ناپایدار از منطقه طی عصر و شب پنجشنبه، خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود در برخی از نقاط استان افزایش ابر خواهیم داشت و بارش های خفیف و پراکنده رخ خواهد داد.

وی از برقراری جریانات جنوبی در ارتفاعات و دامنه های استان در روز جمعه خبر داد و یادآور شد: وزش باد گرم و افزایش نسبی دمای هوای گیلان برای روز جمعه دور از انتظار نیست.

کارشناسی هواشناسی گیلان با بیان اینکه طی دو روز آینده شرایط برای پدیده مه صبگاهی در برخی از نقاط به ویژه در مناطق ساحلی استان فراهم خواهد بود، تصریح کرد: پنجشنبه و جمعه دریا آرام بوده و موج کوتاه شرایط را برای صید و صیادی مناسب می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.