گیلان- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان گفت: راه‌ها و ابنیه فنی ۱۰ نقطه گیلان واقع در شهرستان‌های مختلف این استان به علت جاری شدن سیلاب دچار خسارت‌های زیادی شده است.

سیلاب به راه‌ها و ابنیه فنی ۱۰ نقطه گیلان خسارت‌های زیادی وارد کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی حمل و نقل جاده ای گیلان ،محمدرضا نازک‌کار ، به بارش باران‌ شدید در نقاط مختلف گیلان به مدت دو روز اشاره کرد و ضمن تشریح وضعیت محورهای مواصلاتی استان اظهار داشت: راه‌ها و ابنیه فنی ۱۰ نقطه گیلان واقع در شهرستان‌های مختلف این استان به علت جاری شدن سیلاب دچار خسارت‌های زیادی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان بروز انسدادهای موقتی در مسیرهای فرعی استان به علت جاری شدن سیلاب را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: با توجه به پیش‌بینی‌ها و تمهیداتی که از قبل اندیشیده شده بود و با تلاش‌های بی‌وقفه راهداران استان مسیرهای مذکور در حداقل زمان ممکن بازگشایی شد.

نازک‌کار عمده‌ترین خسارات وارده سیلاب اخیر را مربوط به حاشیه راه‌های فرعی و روستایی استان گیلان اعلام کرد و بیان داشت: در برخی از نقاط گیلان نیز با پدیده رانش راه‌های روستایی مواجه بودیم علاوه بر این‌ها قسمت‌هایی از سازه پل‌های استان نیز در نقاط مختلف دچار تخریب و یا خسارت شدیدی شده‌ است.

وی با اشاره به خسارات وارده بارش‌های اخیر که به موجب آن پل ۴۵ متری شبخوسلات در شهر رانکوه شهرستان املش تخریب شده است خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیروها و مجموعه عوامل اداره کل راهداری گیلان درصدد برنامه‌ریزی لازم جهت امکان برقراری عبور موقت اهالی این منطقه از طریق اجرای آبروی لوله‌ای هستند.

نازک‌کار از ریزش کوه و مسدود شدن تعدادی از راه‌های روستایی در شهرستان املش نیز خبر داد و تصریح کرد: مسیرهای رحیم آباد - گرمابدشت، سفید آب، گرمابدشت - لشکان، راه روستایی خسادان علیا و راه روستایی خسادان سفلی از جمله این مسیرهای مسدود شده بودند که با تلاش نیروهای راهداری بازگشایی شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان سازماندهی نیروهای این دستگاه جهت مقابله با خسارت‌های احتمالی بارش باران در ساعات گذشته را مورد تأکید قرار داد و گفت: ۲۷۰ نیروی راهدار با ۱۴۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین برای امدادرسانی و کمک به شهرستان‌های سیل‌زده گیلان بسیج شدند.

نازک‌کار شرایط ویژه اقلیمی و جغرافیایی از یک سو و بروز بارش‌ باران‌های سیل‌آسا را از ویژگی‌های خاص گیلان ارزیابی کرد و اظهار داشت: سال گذشته نیز به جهت بروز سیلاب در بسیاری از نقاط گیلان و رخداد پدیده رانش زمین در مناطق شرقی خسارت‌های بسیار هنگفتی به راه‌های دسترسی و ابنیه‌ فنی استان وارد شده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.