گیلان- مدیرکل بهزیستی استان گیلان گفت: در حال حاضر ۴ هزار و ۵۰۰ نابینا و کم‌بینا در سطح این استان از سازمان بهزیستی خدمات متخلف آموزشی، درمانی و حمایتی دریافت می‌کنند.

۴۵۰۰ نابینا و کم‌بینا در گیلان از بهزیستی خدمات دریافت می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی بهزیستی گیلان ، حسین نحوی‌نژاد به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی عصای سفید اظهار داشت: در حال حاضر ۵ هزار و ۵۰۰ نابینا و کم‌بینا در سطح این استان تحت پوشش اداره کل بهزیستی هستند و از این نهاد خدمات متخلف آموزشی، درمانی و حمایتی لازم را دریافت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان با بیان اینکه ۸۰ درصد از معلولیت‌های بینایی قابل پیشگیری است تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از عیوب و مشکلات مادرزادی با گسترش خدمات مشاوره‌ای، مشاوره ژنتیک، مراقبت‌های حین بارداری و با انجام واکسیناسیون‌ها و جلوگیری از بروز سوء تغذیه در کودکان قابل پیشگیری است.

نحوی‌نژاد عیوب اکتسابی در بینایی افراد که به علت بروز بیماری‌های مزمنی نظیر دیابت، فشار خون و یا در اثر حوادث و تصادفات ایجاد می‌شود را موضوعی نگران کننده اعلام کرد و بیان داشت: سازمان بهزیستی کشور بر اساس موارد یاد شده بیشترین تلاش و اولویت خود را روی اجرای اصل پیشگیری معطوف کرده است.

وی اکثر اختلالات بینایی در سنین زیر ۲۰ سال را ناشی از تنبلی چشم دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت این موضوع سازمان بهزیستی کشور سالانه بیش از ۷۵ هزار کودک ۳ تا ۶ سال را در مهدکودک‌ها، مراکز درمانی و سایر محل‌هایی که برای این کار در نظر گرفته شده مورد سنجش و غربالگری قرار می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.