مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: از ابتدای فصل پاییز تا کنون ۱۰ صیاد متخلف در شهرستان‌های زاوه، درگز، کلات و سرخس به جرم صید پرندگان شکاری دستگیر و تحویل قانون داده شده اند.

دستگیری ۱۰ صیاد متخلف در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، تورج همتی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: اعضای یک باند قاچاق پرندگان شکاری که با همدستی افراد محلی در زاوه اقدام به صید و قاچاق پرندگان با ارزش شکاری می‌کردند با هوشیاری ماموران یگان حفاظت محیط زیست دستگیر شدند.

او ادامه داد: از اعضای این باند قاچاق، پنج بهله پرنده با ارزش بالابان کشف و پس از قرنطینه و تیمار به دامن طبیعت باز گردانده شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: به استناد تبصره ۲ ماده ۱۳ قانون شکار و صید، هر کس مبادرت به زنده گیری، شکار، خرید، فروش، حمل، نگهداری و صدور پرندگان شکاری از قبیل بالابان، بحری، شاهین و دلیجه کند علاوه بر محکومیت به حداکثر مجازات حبس مقرر در این ماده یعنی از ۹۱ روز تا سه سال محکوم می‌شود.

همتی افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان از ابتدای فصل پاییز تا کنون ۱۰ صیاد متخلف را در عملیات‌های جداگانه در شهرستان‌های زاوه، درگز، کلات و سرخس به جرم صید پرندگان شکاری دستگیر و تحویل قانون داده اند.
او با اشاره به کشف ۲۰ پرنده ارزشمند شکاری از این افراد، تصریح کرد: تمامی این متخلفان غیر بومی و از استان‌های جنوبی کشور بودند و از آن‌ها پنج بهله بالابان، ۱۵ بهله دلیجه و تعدادی پرنده طعمه از قبیل قمری، فاخته و کبوتر وحشی کشف و ضبط شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: تعدادی ابزار و ادوات شکار و صید پرندگان همچون تور پرنده گیری، چندین رشته طناب و شبچه که نوعی دام است و به پشت کبوتر بسته می‌شود به همراه یک دستگاه خودروی سواری پراید و دو دستگاه موتور سیکلت از این متخلفان توقیف شده است.

همتی افزود: در این مدت بیش از ۱۰ کوخت که نوعی سازه برای به دام انداختن پرنده هاست نیز معدوم شد و برای سازندگان آن‌ها پرونده تشکیل و آن‌ها به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.