بوشهر- معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: دانش آموزان ابتدایی نباید درگیر رقابت‌های کاذب شوند و برگزاری هر نوع آزمونی در مدرسه‌های ابتدایی ممنوع است.

برپایی آزمون و طرح های خارج از برنامه آموزش و پرورش در مدارس ممنوع است

به گزارش قدس آنلاین؛ محمود قاسمی روز پنجشنبه درنشست با راهبران آموزشی شهرستان ها و مناطق استان بوشهر افزود: سفره کاسبی بعضی از سودجویان از مسیر مدرسه‌ها می‌گذرد و موسسه‌ها و بعضی از مجموعه‌ها با هدف بازاریابی قصد ورود به مدرسه ها را دارند و مدیران باید هوشیار باشند.

وی اضافه کرد: پیشگیری نکردن از برگزاری آزمون‌ها در مدرسه‌ در آینده‌ای نزدیک باعث ایجاد شبه کنکور در دوره ابتدایی می‌شود.

وی یادآورشد: سودجویان قصد دارند دانش آموزان دوره ابتدایی را نیز همانند داوطلبان کنکور سرکیسه و این دانش‌آموزان را مجبور به خرید کتاب‌های تست بی‌ارزش با قیمت مضاعف کنند.

قاسمی گفت: اجرای طرح کانگرو، آی مت، چرتکه و دیگر طرح‌هایی که خارج از برنامه آموزش و پرورش است نباید در مدرسه‌ها اجرا شود.

وی ادامه داد: بعضی از پیش‌ دبستانی‌ها برای جلب مشتری به هر اقدامی دست می‌زنند این درحالی است که آموزش الفبا و چرتکه در پیش دبستانی‌ها ممنوع است وکارشناسان و بازرسان باید به‌صورت ویژه این مراکز را مورد بازدید قرار دهند.

این مقام مسوول گفت: برند سازی مدرسه‌ها که در بین عموم مرسوم شده باعث ایجاد معضل آموزشی در آموزش ابتدایی شده و اشتباه است.

قاسمی بیان کرد: باتوجه به توانایی معلمان و مدیران مدرسه‌ها هیچ یک از مدرسه‌های استان برتری خاص و محسوسی نسبت به دیگری ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.