همزمان با آغاز فصل برداشت میوه صادراتی و پرمتقاضی انار از باغ‌های خراسان رضوی حجم تولید امسال این محصول در استان ۷۰هزار تن برآورد شد.

پیش بینی برداشت ۷۰هزار تن انار در خراسان رضوی

به گزارش قدس انلاین، مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: پیش‌بینی می‌شود کار برداشت انار که چند روزی است در این استان آغاز شده تا پایان آبان ماه از سطح هفت هزار و ۷۰۰هکتاری باغهای این محصول ادامه داشته باشد.

هاشم نقیبی مساحت کل باغهای بارور محصول‌ده و غیربارور انار را در خراسان رضوی هشت هزار و ۴۰۰هکتار اعلام و بیان کرد: به باغداران انار توصیه می‌‍شود حتما تا انتهای نیمه نخست آبان ماه کار برداشت این محصول را به پایان برسانند تا متحمل زیان ناشی از سرمازدگی احتمالی انار نشوند.

وی همچنین میزان برداشت انار را در شرایط عادی و مناسب آب و هوایی و باغداری افزون بر ۱۵تن از هر هکتار ذکر و بیان کرد: با این وجود حجم برداشت انار از باغهای خراسان رضوی در پی رخداد سرمازدگی پاییزی دو سال پیش  به شدت کاهش یافت.

خراسان رضوی هم‌ردیف با اصفهان سومین تولیدکننده محصول باغی انار در کشور، و ایران با تولید سالیانه یک میلیون تن از این محصول بزرگترین تولیدکننده انار در جهان است. هند جایگاه دوم را از این نظر دارد. بر این اساس هم‌اینک فارس با ۲۵درصد، استان مرکزی با ۱۱درصد، خراسان رضوی و اصفهان هریک با ۱۰درصد، یزد با هفت درصد و سمنان با شش درصد از حجم کل تولید انار در ایران استانهای برتر تولید این محصول در کشور شناخته می‌شوند.

منبع: صداوسیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.